مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود اجرای خط تقویتی گاز از نهبندان تا سربیشه تا سال ۱۴۰۵ به اتمام برسد.

محمودی مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۷۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پایدارسازی و رینگ سازی شبکه گاز استان هزینه شده است.

او افزود: از این مقدار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای رینگ‌سازی و ۷۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای خط انتقال از دشتک زابل به نهبندان در جهت پایدارسازی شبکه گاز استان هزینه شده است.

محمودی اظهار کرد: بزرگترین اقدام انجام شده در این حوزه اجرای خط انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به زاهدان بود که هزینه اجرایی آن ۷۲ هزار میلیارد ریال است و با این اقدام رینگ شرقی کشور کامل شد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: فاز دوم این طرح که شامل اجرای خط تقویتی از نهبندان تا سربیشه است، در دست اقدام و طراحی است و هدف گذاری شده که تا سال ۱۴۰۵ به اتمام برسد.

او با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به استان گفت: اکنون ۳۲ شهر استان با پوشش ۱۰۰ درصدی و ۲ هزار و ۲۶ روستای استان با پوشش ۹۹.۹ درصد از نعمت گاز برخوردار هستند.

محمودی افزود: ۳۴۸ هزار ۱۶۴ مشترک گاز در خراسان جنوبی داریم و میزان خطوط تغذیه، توزیع و انتقال گاز در استان ۱۵ هزار و ۴۵۳ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب روزانه مصرف گاز در استان داریم، عنوان کرد: ناترازی در تولید و مصرف گاز در فصل زمستان مشکل ساز می‌شود و از این رو صرفه جویی در مصرف گاز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ همچنین زمستان امسال شرایط سختی خواهد بود که با صرفه جویی و مدیریت الگوی مصرف می‌توان از این شرایط عبور کرد.

او با اشاره به پرداخت پاداش گاز به مشترکان گفت: ۲۲۴ هزار و ۷۸۰ مشترک استان در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند پارسال صرفه جویی در مصرف گاز داشته‌اند، در مجموع ۴۶۰ میلیارد ریال پاداش صرفه جویی دریافت کرده‌اند.

محمودی اظهار کرد: از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین ماه هزینه گاز مشترکین به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.