معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري بر تحقق جذب شش و نيم تا هفت ميليون گردشگر خارجي به كشور در سال آينده تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سيد حسن موسوي در مراسم معارفه معاون گردشگري ،مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني ،مدير كل دفتر طرحهاي توسعه و تسهيلات معاونت سرمايه گذاري سازمان خاطر نشان كرد:امسال بر اساس شاخص هاي سازمان جهاني جهانگردي حدود 3ميليون و 200هزار گردشگر خارجي وارد كشور شده است.
وي با بيان اينكه اين آمار بايد در سال 1391به شش و نيم تا هفت ميليون گردشگر خارجي در كشور افزايش پيدا كند گفت:اگر نتوانيم تا پايان سال 91 اين رقم را به 7ميليون گردشگر ورودي به كشور برسانيم برنامه هاي گردشگري ما محقق نشده است.
موسوي در اين مراسم به اهميت موضوع گردشگري و ظرفيتهاي ويژه ايران در اين حوزه تاكيد كرد و يادآور شد:آن چه در اسناد پيوست سند چشم انداز به آن اشاره شده تحقق 20ميليون گردشگرورودي به كشور در سال 1404است.
او گفت:با وجود همه فشارهاي جهاني كه قصد دارد مانع دست يافتن به اين چشم انداز در افق گردشگري كشور باشد و ايران را به عنوان كشوري نا امن معرفي مي كنند ،گردشگران خارجي بعد از سفر به ايران 95درصد از سفر و امنيت بالاي موجود در كشور احساس رضايت دارند اين در حالي است كه قبل از ورود به ايران فقط 25درصد به ورود به كشور اطمينان دارند.
معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري معرفي ظرفيتها و پتانسيلهاي كشور در بخش گردشگري و ميراث فرهنگي را بهترين فرصت براي عرض اندام در عرصه هاي جهاني در شرايط فعلي برشمرد.
بر اساس اين گزارش، موسوي در اين مراسم كه با حضور معاونان،مديران كل و پرسنل سازمان ميراث فرهنگي و اساتيد دانشگاه ودست اندر كاران بخش خصوصي در صنعت گردشگري كشور برگزار شد،محمد جهانيان را به عنوان معاون گردشگري كشور،حسين جعفري را به عنوان مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني و حسين قدمگاهي را به عنوان مدير كل دفترطرحهاي توسعه و تسهيلات معاونت سرمايه گذاري منصوب و داريوش اكبرزاده را كه پيش از اين سرپرست بود به عنوان رييس موزه ملي ايران معرفي كرد./ک


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار