حضور بسيار ارزشمند و پررنگ صاحبنظران بزرگ تئاتر در دنيا چون "ژان ماري پرادير"،‌"يورگاس نانوريس"و "رابينسون ساويتسكي" در جشنواره سي ام تئاتر فجر قابل تقدير بوده و جاي" ژاك لسل" از اساتيد بزرگ تئاتر در ششمين روز جشنواره فردا 10 بهمن خالي است.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران ششمين روز جشنواره سي ام تئاتر فجر،در بخش نمايشنامه خواني ميزبان نمايش هاي "مي خشكد پشت ديوار دلم دريا"به نويسندگي مهسا دهقاني پور،و كارگرداني مليكا رضي از تهران در ساعت 15 و سي دقيقه و نمايش دوران خوش بازنشستگي، به نويسندگي و كارگرداني كامران شهلايي از كرمانشاه در ساعت 17 و سي دقيقه در تالار كنفرانس مجموعه تئاتر شهر مورد خوانش قرار مي گيرند.

در بخش اجراي نمايش هاي آئيني جشنواره نمايش هيكل به نويسندگي علي ذاكري و كارگرداني حسين محمد حسيني از قشم در ساعت 11 در محوطه كاخ گلستان و در ساعت 16 و سي دقيقه در محوطه تئاتر شهر اجرا مي شود. نمايش "جهان زير پاي آئين ماست "به نويسندگي ايوب رحيمي و كارگرداني حسن سبحاني و باقر رمضان زاده از ميناب در ساعت 16 و نمايش خورتاب به نويسندگي محمدعلي صادق حسني وكارگرداني رضا جوشني از لاهيجان در ساعت 17 در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا مي شوند.

در بخش كارگاه هاي آموزشي كارگاه ارتباط تنفس و تصور با حضور "پاتريك راميو" از آمريكا در ساعت 9 تا 13 در تماشاخانه سنگلج و "ميزانسن افسانه شخصي اجراگر" با حضور "رابينسون ساويتسكي" از برزيل ساعت 9 تا 13 در كارگاه نمايش تئاتر شهر برگزار مي شود.

در بخش اجراي راديو تئاتر سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر،نمايش هاي "آواز در باران"،به نويسندگي صدرالدين شجره و كارگرداني محمدتقي سلجوقي از سيستان و بلوچستان ساعت 15 و "بن بست هنرمند پلاك 8 "نوشته مالك حدپور سراج و به كارگرداني مهدي طهماسبي از تهران در ساعت 18 در سالن استاد انتظامي خانه هنرمندان اجرا مي شوند.

شايان ذكر است؛نشستهاي تخصصي"ميزانسن چيست؟"و "مديريت تئاتر چيست؟"كه قرار بود با حضور ژاك لسل صاحب نظر و از اساتيد برتر تئاتر در دنيا از فرانسه در بخش نشست ها برگزار شود،به دليل كسالت وي لغو شد.

گفتني است؛سي امين جشنواره بين المللي تئاتر فجر تا 22 بهمن ادامه دارد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار