شبكه خبر دوبرنامه «مستند 6» و«پل هاي ايران» را توليد وآماده پخش كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دوبرنامه «مستند 6» و«پل هاي ايران» را توليد وآماده پخش نموده است:
برنامه «مستند6»
برنامه «مستند 6» با موضوع اشتراکات تاریخی فرهنگی ومذهبی کشور تانزانیا در 4 قسمت 15 دقیقه ای محصول گروه علمی فرهنگی هنری شبکه خبر می باشد که در ساختار مستند تهیه و تولید شده است .
در این مجموع 4 قسمتی تیم مستند ساز اعزامی از این شبکه به همراه مرجع عالیقدر شیعه حضرت آيت الله نوری همدانی به این کشور مسلمان نشین اعزام شده که در آن به انعکاس مسائل اسلام در این کشورپرداخته شده است .
ابتدا در قسمت اول این برنامه به معرفی کلی کشور تانزانیا و پیشینه ی تاریخی آن پرداخته شده و در قسمت دوم به بررسی تاریخ اسلام و ورود آن به این کشور توسط ایرانیان می پردازد . در قسمت سوم و چهارم به بررسی دستاوردها و برنامه های تبلیغی حضرت آیت الله نوری همدانی و دیدار ایشان با مسلمانان ، شیعیان وعلماي كشورتانزانيا وهمچنين برگزاری جلسات سخنرانی پرسش وپاسخ با مردم اين كشور پرداخته شده است .
استفاده از تصاویر زیبا از مناظر طبیعی تانزانیا ( هلی شات و غیره ... ) اسناد تاریخی ، مصاحبه با پروفسور شعبان یوسف از اساتید دانشگاه دارالسلام و دیگر کارشناسان ، تصویر برداری از آثار باستانی بنا شده توسط ایرانیان قدیم در کشور تانزانيا مثل مقبره حافظ در جزیره زنگبار ،حمام مزوزانی و ... از دیگر آیتم های این مستند می باشد .
این مجموعه در ایام هفته وحدت از شبکه خبر پخش خواهد شد .
برنامه «پل های ایران »
برنامه «پل های ایران» به تهیه کنندگی آقای سيد مصطفی حسینی در 13 قسمت 10 دقیقه ای ساخته شده كه از 20 بهمن سال 90 از شبكه خبر پخش مي شود.
اين برنامه پل های تاريخي ایران ، كه در دوره های مختلف تاریخ شکوهمند کشورمان در جای جای ایران بنا گردیده اند را به تصویر کشیده و به معرفی ویژگی های معماری و جزئیات هر یک از این پل های ارزشمند و تاریخی که از مظاهر فرهنگ و تمدن این مرز و بوم است می پردازد .
روابط عمومي شبكه خبر با تلفن هاي گوياي 12و22013911وسامانه پيامك 1000601 آماده دريافت نظرها،پيشنهادها وديدگاههاي مخاطبان گرامي مي باشد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار