هجده فيلم كوتاه با مضمون انقلاب اسلامي و دست آوردهاي آن همزمان با ايام دهه ي فجر در دفاتر شصتگانه‌ي انجمن سينماي جوانان ايران در سراسر كشور به نمايش درمي آيد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، اين هجده فيلم كوتاه با مضمون دهه‌ي فجر و پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي هستند كه از طرف ستاد مركزي انجمن به كليه‌ي دفاتر انجمن در سراسر كشور ارسال شده است. علاوه بر نمايش اين فيلم‌ها دفاتر با برگزاري برنامه‌ها و نمايشگاه جنبي به استقبال اين ايام رفته اند. از اين بين دفتر رفسنجان با همكاري واحد بسيج خواهران نيروي مقاومت شهرستان رفسنجان نمايشگاه عكس مشتركي را در ميدان مركزي شهر برگزار مي كند. اين نمايشگاه شامل 30 عكس از حوادث دوران انقلاب در روز‌هاي پيروزي انقلاب است.

دفتر اهواز با اعلام اين نكته كه: با توجه به اينكه خوزستان از استان‌هايي است كه فرهنگ تصويري بسيار غني و گوناگوني دارد ، نيازبه بازنمايي اين تصاوير از اقوام، فرهنگ‌ها و زندگي‌شان به صورتي خلاقه و نو احساس مي‌شود در همين راستا برپايي نخستين جشنواره استاني عكس كارون مي‌تواند به اين مهم پاسخ گويد. اين جشنواره با سه موضوع خلاقه، مستند و جهاد اقتصادي به مناسبت 22 بهمن برگزار خواهد شد كه آثار راه يافته به بخش مسابقه پس از انتخاب توسط آقايان افشين شاهرودي،كيارنگ علايي و علي سلطاني از اساتيد و عكاسان بنام كشور در محل موزه هنرهاي معاصر اهواز به نمايش گذاشته خواهد شد.

برگزاري همزمان سي امين جشنواره فيلم فجر كه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري انجمن سينماي جوان اهواز از 18 تا 28 بهمن در اهواز صورت خواهد گرفت از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در دهه‌ي فجر خواهد بود.

همچنين نمايشگاه عكس انقلاب به مناسبت ايام الله دهه فجر توسط انجمن سينماي جوان اهواز در محل نمايشگا ه بين المللي اهواز برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه طي دهه فجر براي بازديد علاقمندان دائر است.

دفتر خميني شهر استان اصفهان با تدارك برنامه‌هاي متنوع همچون ايجاد گروه هاي انقلاب در سطح شهر و پخش فيلم‌هاي انقلاب در مساجد شهرستان، برگزاري نمايشگاه عكس، ايجاد غرفه انقلاب درميدان اصلي شهر، برگزاري جنگ عكاسي براي كودكان و نوجوانان در روز راهپيمايي 22 بهمن ماه، حضور پرشور در راهپيمايي 22 بهمن ماه با لباس ويژه‌ي انجمن، پوشش تصويري ازكليه مراسم هاي دهه فجر شهرستان، ملاقات با پيشكسوتان انقلاب اسلامي شهرستان و اكران فيلم‌هاي تازه توليد دفتر سينماي جوانان خميني شهر به استقبال اين ايام رفته است.

دفتر چالوس با اكران فيلم‌هاي كوتاه انقلاب در 4 روز از ايام مبارك فجر، از تاريخ 15 الي 19 بهمن ماه از ساعت 16:30 الي 18 در محل سالن دانشگاه آزاد و برگزاري نمايشگاه عكس انقلاب از تاريخ 12 الي 22 بهمن ماه ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

دفتر رودبار انجمن هم با تدارك يك نمايشگاه عكس با موضوع مبارزات انقلابي مردم در سال 57 در گالري مجتمع فرهنگي سينمايي و نمايش فيلم كوتاه اين ايام را گرامي خواهد داشت.

دفتر اردبيل انجمن نيز با نمايش فيلمهاي بلند و كوتاه با موضوع انقلاب اسلامي در اردبيل و پارس آباد اين دهه را گرامي مي دارد .

دفاتر انجمن در هشت استان آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي؛ كرمان ، يزد، مازندران، گيلان، چهارمحال و بختياري و اصفهان نيز علاوه بر نمايش فيلم هاي كوتاه نمايشگاه عكس طبيعت زيباي ايران را به نمايش در آورده اند.

گفتني است ساير دفاتر انجمن نيز با اعلام برنامه‌هاي متنوع خود در سطح شهر و استان، علاقه‌مندان را به حضور در برنامه‌هاي تدارك ديده شده دعوت كرده‌اند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار