سرپرست دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت:11 ميليون نفر از مردم تهران تحت پوشش خدمات درماني و بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي هستند.

به گزارش سرويس علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ هم زمان با دهه مبارک فجر و سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مراسمي با حضور دكتر افتخاري نماينده مجلس شوراي اسلامي، دكتر ابوالقاسمي سرپرست دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و جمعي از مسئولان و خيرين، پروژه هاي عمراني بيمارستان شهداي يافت آباد به بهره برداري رسيد.

بر اساس اين گزارش، در اين مراسم بخش ICU، بخش همودياليز ، دستگاه اکسيژن ساز و سانترال اکسيژن مرکزي، سيستم امحاي پسماند هاي عفوني و بانک ملي بيمارستان شهداي يافت آباد افتتاح شد.

دكتر ابوالقاسمي، سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي اظهار داشت: بيمارستان‌هاي تهران در حال حاضر داراي کمبود تخت هستند به طوري که بيش از 90درصد تخت‌هاي بيمارستاني کاملاً اشغال هستند.

دكتر ابوالقاسمي با اشاره به فعاليت 400 هزار پزشک و کادر پزشکي در کشور تصريح کرد: آنچه براي مردم تهران و به خصوص جنوب اين شهر شايسته است ارائه خدمات درماني مناسب به وسيله بيمارستان‌هاي خوب است و اولويت ما نيز ساخت بيمارستان در مناطق محروم است.

وي گفت: با توجه به اين كه جايگزيني بيمارستان‌هاي جديد يک فرآيند طولاني مدت است، بايد در کوتاه مدت نيز بازسازي‌ بيمارستان‌ها به عنوان يك ضرورت صورت گيرد. خوشبختانه اعتبارات لازم براي 9 بيمارستان براي سال آينده به عنوان بيمارستان‌هاي جايگزين، مصوب شده است كه در دستور ساخت قرار مي‌گيرد و از آن جمله مي‌‌توان به ساخت بيمارستان جايگزين بيمارستان شهداي يافت آباد با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه در ادامه اظهار داشت: تهران از شهرهاي نيازمند تخت بيمارستاني به حساب مي آيد به طوري که بر اساس استاندارد بايد براي هر هزار نفر يک تخت بيمارستاني وجود داشته باشد ولي امروز براي هر 4 هزار نفر يک تخت وجود دارد. در اين زمينه با توجه به پوشش 11 ميليون نفر از مردم تهران که خدمات درماني و بهداشتي را از اين دانشگاه دريافت مي‌کنند، در صورت اختصاص اعتبارات مناسب آماده همكاري هستيم .

در ادامه مراسم دکتر لاله افتخاري نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز اظهار داشت: براي ارتقاي بيمارستان يافت آباد و فيروزآبادي جلسات متعددي را با وزراي بهداشت گذشته و کنوني داشته‌ام كه در اين زمينه بيشترين توجه براي برطرف کردن مشکلات بيمارستان‌هاي جنوب تهران به خصوص بيمارستان شهداي يافت آباد بود تا مردم شريف و شهيد پرور اين منطقه بتوانند با هزينه‌هاي پايين بر اساس نيازهايي که در حوزه درماني دارند مشکلات حوزه بهداشت و پزشکي خود را برطرف كنند.

وي با اشاره به اين نكته كه با توجه به تعداد زياد مراجعان و بيماران به بيمارستان هاي فيروزآبادي و شهداي يافت آباد، ‌رفع مشكلات اين دو بيمارستان از اولويت خاصي برخوردار است اظهار کرد: در نشست شوراي اداري مسئولان بر لزوم استفاده از توانمندي خيرين و حضور معتمدان براي رفع مشکلات درماني منطقه جنوب شهر تهران تاكيد داريم و بايد بخش‌‌هاي خصوصي را در اين زمينه وارد عرصه کنيم و امکانات بيشتري براي ارائه خدمات به مردم لحاظ شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۲
لطفا توجه بیشتری به بازسازی بخش جراحی بیمارستان یافت آباد شود. انتقال بیماران از اتاق عمل در یک ساختمان به بخش جراحی در ساختمان دیگر به ویژه در فصل سرد سال بسیار رقت انگیز است. هرچند باسازی اتاق عمل ارزشمند بود ولی انتقال آن به ساختمانی بدون بخش جراحی واقعا ظلم در حق بیماران است..................
آخرین اخبار