الزامات مایکروسافت برای آپدیت سال ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱، همراه با قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد بود.

الزامات مایکروسافت برای آپدیت سال ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ که همراه قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد بود، سیستم‌هایی را که می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، تاحدی محدود کرده است؛ به همین دلیل برخی کاربران از ابزار‌هایی مانند روفوس (Rufus) کمک می‌گیرند و حالا توسعه‌دهنده آن اسکرپیتی برای دورزدن الزامات جدید مایکروسافت منتشر کرده است.

هفته گذشته مایکروسافت از قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ رونمایی کرد. همچنین در آن زمان غول فناوری سیاست‌های جدید رایانه‌های اداری و سازمانی را به مدیران یادآوری کرد که اکنون به آنها اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های ویندوز را به‌صورت «اختیاری» دریافت کنند.

در همین حال، کاربران خانگی که از سیستم‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند نیز می‌کوشند آخرین نسخه ویندوز را امتحان کنند و یکی از ابزار‌هایی که در این زمینه می‌تواند به کمک کاربران بیاید، Rufus است. روفوس نرم‌افزاری رایگان و متن‌باز است که برای فرمت‌کردن یواس‌بی و ساخت یواس‌بی‌های قابل‌بوت می‌توان از آن استفاده کرد.

چندین کاربر روفوس اعلام کرده‌اند، اما در دریافت به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، ۲۴H۲ و نادیده‌گرفتن مشخصات موردنیاز آن با روفوس به مشکل خورده‌اند. همین موضوع باعث شده «پیت باتارد»، توسعه‌دهنده Rufus، این مشکل را تأیید و اسکریپتی برای برطرف‌کردن آن منتشر کند.

باتارد اعلام کرده نسخه بعدی Rufus این اسکریپت خواهد داشت. اما همین حالا هم می‌توانید دستور زیر را قبل از نصب روفوس در یک Command Prompt با سطح دسترسی بالا اجرا کنید تا مشکلتان حل شود:

reg.exe delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\CompatMarkers" /f ۲>NUL
reg.exe delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Shared" /f ۲>NUL
reg.exe delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\TargetVersionUpgradeExperienceIndicators" /f ۲>NUL
reg.exe add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\HwReqChk" /f /v HwReqChkVars /t REG_MULTI_SZ /s , /d "SQ_SecureBootCapable=TRUE,SQ_SecureBootEnabled=TRUE,SQ_TpmVersion=۲,SQ_RamMB=۸۱۹۲,"
reg.exe add "HKLM\SYSTEM\Setup\MoSetup" /f /v AllowUpgradesWithUnsupportedTPMOrCPU /t REG_DWORD /d ۱

برای درک بهتر این مشکل باید بگوییم ویندوز ۱۱، ۲۴H۲ فقط روی پردازنده‌هایی کار می‌کند که معماری PopCnt و SSE۴.۲ داشته باشند؛ بنابراین هیچ روش، برنامه یا نرم‌افزاری برای دورزدن این الزام و کمک به افرادی که از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند، وجود ندارد. آنها باید همچنان از Windows ۱۱، ۲۳H۲ استفاده کنند.

توسعه‌دهنده Rufus از کاربرانی که با سیستم‌های بسیار قدیمی می‌خواهند الزامات مایکروسافت برای دریافت ویندوز ۱۱ را دور بزنند و این اسکریپت برای آنها کار نمی‌کند، انتقاد کرده است.

منبع: دیجیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار