بسته به شرایط محیطی بعضی از مناطق سهم بیشتری را در ناباروری دارند.

دکتر ناهید خداکرمی، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بعضی از مناطق سهم بیشتری به ناباروری می دهند که بسته به شرایط محیطی که در آن زندگی می کنند دارد.

وی اظهار داشت: از جمله ایجاد کننده ناباروری می توان به شغل های متفاوتی که باعث ناباروری در مردان است اشاره کرد که از آن جمله در معرض تشعشعات قرار گرفتن، کار با مواد شیمیایی، کار با فلزات سنگین، آلودگی محیطی، گرمای زیاد، سیگار و مواد محرک اشاره کرد که البته با از بین بردن شرایط محرک محیطی فرد باروری خود را به دست می آورد.

وی در ادامه افزود: نمی توان گفت میزان ناباروری در ایران بیشتر است زیرا طبق بررسی هایی که وزارت بهداشت در این زمینه انجام داده است این فرضیه رو شده است.

وی با بیان اینکه نمی توان در این زمینه به مطالعه یک بیمارستان یا مرکز ناباروری اتکا کرد افزود: برای انجام آزمایشات در این زمینه آمارگیری باید اپیولوژی مبنی بر جمعیت صورت گیرد.

دکتر خداکرمی افزود: یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر این عارضه عفونت های منتقل شده بین زنان و مردان مانند سوزاک است به همین دلیل توصیه می شود پای بندی به اصول اخلاقی می تواند عامل محافظت میان افراد باشد.

وی بیان داشت: رفتار پرخطر عامل باروری را بسیار کاهش می دهد به همین دلیل باید آموزش های لازم برای جلوگیری از رفتار پرخطر از دوران دبیرستان آغاز شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار