چهارمحال و بختياري جزو نخستین استان هایی است که؛ اطلاعات بهره برداران خود را شناسایی و ثبت نام كرده است.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختياري گفت: طرح آمارگیری محصولات زراعی از نیمه دوم آذر اجرا شد.

مهندس خسرو عبدالهی افزود: به منظور دستیابی به آمار و اطلاعات مورد نیاز براي برنامه ریزی در بخش کشاورزی ، تدوین برنامه های مناسب و تداوم و پایداری تولید در محصولات اساسی طرح آمارگیری محصولات کشاورزی اجرا شد.

وی یادآور شد: طرح و تهیه آمار کشاورزی هر ساله بر اساس دو طرح گندم و جو سایر محصولات زراعی از تیرماه هر ساله شروع می شد اما امسال به دلیل همزمانی سرشماری نفوس و مسکن در قالب طرح محصولات زراعی انجام شد.

عبدالهي با بیان اینکه آموزش کشوری با شرکت تمام استان ها در یزد برگزار شد، گفت: کلاس آموزشی استانی نیز در شهرکرد برگزار شد و با توجه به نمره های آزمون 41 نیروی شاغل در این طرح از جمله آمارگیران، بازبین ها و مسئول اجرای طرح مشخص شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: طرح تهیه آمار محصولات زراعی در 138 آبادی از نهم آذر در استان آغاز شد و این آبادی ها به صورت ده گردشی و مراجعه به تمام مکان ها فهرست برداری شد .

تاکنون 57 هزار بهره بردار در پپایگاه شناسایی بخش کشاورزی به آدرس اینترنتی www.shenasnameh.maj.ir ثبت نام كرده و چهارمحال و بختياري جزو اولین استان هایی است که اطلاعات بهره برداران خود را شناسایی و ثبت نام كرده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.