پيشكسوت فوتبال گفت: مجمع كنوني فدراسيون فوتبال ثمره اشتباهات موجود در دوران فدراسيون صفايي فراهاني بود و مشكلات مجمع كنوني ارتباطي به كفاشيان ندارد.

داريوش مصطفوي در گفتگو با

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

گفت: انتخابات فدارسيون فوتبال در طول تاريخي كه منتسب به مجمع شده است شرايط خود را وابسته به اوضاع مجمع مي‌بيند، اين مجمع ثمره كار كفاشيان نبوده است و اصول خرابي‌اش به زمان رياست رئيس فدراسيون صفايي فراهاني باز مي‌گردد.

وي افزود: متاسفانه شرايط در آن زمان به گونه‌اي فراهم شد كه اعضاي مجمع را وادار مي‌كردند تا به خودشان راي بدهند، بعضي از فدارسيون‌هاي گذشته هم چون فدراسيون سال 2006 عملكرد مطلوبي داشت و فدراسيون‌هاي سال 2002 و 2010 عملكرد غير موفقي داشتند.

وي بيان داشت:‌ مشكلات كنوني مجمع نيز به كفاشيان باز نمي‌گردد اين مسائل مربوط به زماني است كه بعد از سال 1998 تيم ملي به جام جهاني رفت و مسئولان وقت ورزشي دستور دادند كه من از فدارسيون خارج شوم.

مصطفوي تصريح كرد:‌ متاسفانه شرايط به گونه‌اي پيش رفت كه با ساخت اساسنامه‌ و گزينه‌هاي سوري افرادي به رياست فدراسيون دست پيدا كردند كه اين مجمع كنوني موجود در فدارسيون فوتبال نيز ثمره همان اتفاقات گذشته است.

*شكل ظاهري انتخابات صحيح بود

مصطفوي در خصوص انتخابات فدارسيون فوتبال اظهار كرد:‌ به نظرم شكل صحيح انتخابات فدراسيون فوتبال صحيح بود، مجمع به فرد انتخابي مد نظر خود راي داد البته 2 اشكال در خصوص مجمع وجود داشته است اشكال اول اين است كه برخي‌ها عنوان مي‌كنند مجمع از طرف رئيس فدراسيون دستور داشته است كه به خود رئيس راي بدهد چرا كه به مدت 4 سال با وي كار كرده است و با شرايط هم آشنايي دارند.

اشكال دوم هم اين است كه همين رئيس فدراسيون فردي بازنشسته است و اين مسئله را همه مي‌دانند و در لحظات آخر نيز بازرسي كل كشور اين قضيبه را متذكر شده است. البته سازمان بازرسي كل كشور از سال‌ها قبل بارها اين موضوع را عنوان كرده بود.

وي افزود: مجمع در حال حاضر نيز شامل اعضايي است كه يا شاغل هستند و يا بازنشسته هستند سازمان بازرسي كل كشور از سال ها قبل اين مسئله عدم بازنشستگي گزينه‌ها را مطرح كرده بود وبايد قبل از انتخابات اجرا مي‌شده است.

مصطفوي عنوان داشت:‌ وزارت ورزش در اين زمينه كوتاهي كرده است و در مورد فدراسيوان‌هاي ديگر تعويض‌ها و برخوردهايي صورت مي‌گيرد ولي در فوتبال اين مسائل ديده نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: من سوالي از فدراسيون فوتبال كه خود را غيردولتي مي‌خواند دارم اگر فدراسيون دولتي نيست پس تيم‌هايش در چه زمين‌هايي فعاليت مي‌كند و چرا اساسنامه فدراسيون در مجلس شوراي اسلامي مطرح مي‌شود.

پيشكسوت فوتبال ادامه داد: همه اين مسائل گواهي بر دولتي بود فدراسيون فوتبال رخ داده است و كم كاري‌ةايي از سوي برخي مسئولان رخ داده است.

وي عنوان كرد:‌ فوتبال،‌ اين نوع انتخابات و شكل ظاهري‌اش و درگيري‌هاي فعلي جايي در جام جهاني ندارد، مجمع فدراسيون در اصل مجمعي قانوني است ولي متاسفانه از ابتدا مشكلاتي داشته است و خيلي سريع بايد اين مسائل حل شود و نبايد بيش از اين چنين مسائلي را طول داد چرا كه كش دار كردن اين مسئله به ضرر تيم ملي ماست.

* مسائل داخلي ما به فيفا ارتباطي ندارد

مصطفوي عنوان داشت: فوتبال ما را از افرادي به بيراهه كشيده اند كه شكل غير قانوني به مجمع قانوني داده اند .

وي تاكيد كرد: مطمئن باشيد هر اتفاقي بيفتد ما تعليق نمي شويم مسائل داخلي كشور ما به خودمان ارتباط دارد و فيفا نمي تواند در مورد آن نظر بدهد البته اجراي قانون امري الزامي است و همه بايد تابع قوانين داخلي كشور باشيم.

پيشكسوت فوتبال كشورمان ادامه داد: البته مسئلان فدراسيون كه مدام عنوان مي كنند دولتي نيستند بايد اين غير دولتي بودن خود را به شيوه اي منطقي اثبات كنند و در خصوص بودجه ها و اساسنامه ها توضيحات لازم را بدهند.

* مجمع بايد از فيلتر سازمان بازرسي كشور بگذرد

وي درخصوص مجمع عنوان داشت: معتقدم مجمع بايد فيلتر سازمان بازرسي كل كشور را رد كند چرا كه اين سازمان قوانيني را عنوان كرده و همه موظفند آن را رعايت كنند.

مصطفوي بيان داشت: اولين ايراد بر اين انتخابات اين است كه در گذشته و در زمان گذشته كميته انتقالي درست كرده اند و خود را منتسب به فيفا كردند و قانوني تصويت كرده اند كه افراد بالاي 65 سال حق شركت در انتخابات را ندارند.

وي افزود: چگونه ممكن است كه قانوني در كشور ما تصويب شود ولي در خارج از كشور شاهد حضور افرادي با سن بالا هم چون سپ بلاتر باشيم كه سني بيش زا 70 سال دارد همين قانون باعث شد تا انسان هاي متشخص در انتخابات شركت نكنند و شاهد حضور افرادي هم چون دادكان ، نوآموز و طاووسي در اين انتخابات نباشيم هم چنين من نيز به علت قانون سقف سن نتوانستم در انتخابات شركت كنم و متاسفانه اين مسائلو اني محدوديت ها به نفع فوتبال نيست.

* بايد به مسائل اخير رسيدگي شود

مصطفوي در خصوص آشوبها و مسائل اخير در فوتبال كشور عنوان كرد: فكر مي كنم آخر اين مسائل و قضاياي كنوني به جنجال بيهوده ختم شود كه البته اميدوارم اين مسائل به فيفا كشيده شود اگر چه خطري نمي تواند از سوي فيفا فوتبال ما را تهديد كند.

وي بيان كرد: مسئله و مشكل كننني موضوعي است كه با يك جلسه حتي يك ساعته قابل حل است و بايد به اعضاي مجمع تفهيم شود و نظارت كافي بر صحيح اجرا شدن قوانين صورت پذيرد.

پيشكسوت فوتبال كشورمان تاكيد كرد: مسئله مهم اين است كه بازرسي كل كشور با هيچ كس دشمني ندارد و هر قانوني كه تصويب مي كند براي مصلحت كشور است.

وي بيان داشت: اگر قرار است انتخابات دوباره برگزار شود بايد مسئولان اجازه دهند تا افراد ديگر نيز در اين انتخابات شركت كنند تا بهترين فرد براي رياست فدراسيون انتخاب شود و شاهد موفقيت فوتبال كشورمان شويم./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار