استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برخی تبلیغات منفی درباره این استان گفت: تعطیلات نوروزی فرصتی مناسب برای معرفی شایسته این استان زرخیز و پرجاذبه است تا مسافران نوروزی و مهمانان خاطره ای خوب از این خطه خاطره انگیز برای همیشه در ذهنشان نقش بندد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان؛علی محمد آزاد افزود: برای هر چه بهتر معرفی كردن این استان همه دستاندركاران و دستگاههای ذیربط در تعطیلات نوروز باید فعالیت مضاعفی داشته باشند.
وی بیان كرد: تاریخ این استان حكایت از قدمت فرهنگ و هنر منطقه دارد كه به جهات مختلف در گذشته نه تنها مورد حمایت قرار نگرفته بلكه با محدودیت هایی نیز مواجه شده است.
آزاد بیان كرد: یكی از تحولات اساسی كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان رخ داد حمایت از بخش فرهنگ و هنر منطقه بوده كه ثمرات آن امروز مشهود است.
وی اظهار داشت: 440 منطقه نمونه گردشگری برای ایجاد لحظاتی مفرح برای مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان وجود دارد كه نمونه ای از اقلیم چهار فصل و مجموعه گران سنگی از آثار تاریخی ایران باستان است.
استاندار سیستان و بلوچستان با تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: با تلاش دستگاه های مربوطه امكانات خوبی برای مهمانان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: در كنار آمادگی همه هتل ها و مهمان پذیرها 800 كلاس درس با امكاناتی از قبیل كولر، یخچال، تلویزیون و حمام در نقاط مختلف استان تجهیز و آماده شده است.
وی افزود: همچنین مسافران نوروزی در روستاهای هدف گردشگری سیستان و بلوچستان می توانند از محوطه و كلاس های درس مدارس این مناطق كه برای اسكان مهمانان در نظر گرفته نشده است نیز استفاده كنند.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: برای رفاه مسافران نوروزی 36 پایگاه امداد هلال احمر ، 9 پایگاه فوریت های پزشكی ، 25 پایگاه اطلاع رسانی ، 120 دستگاه ماشین آلات امداد و تعمیرات راهداری ، 45 اكیپ راهداری ، 71 خودروی امداد و نجات هلال احمر آماده خدمت رسانی است.
آزاد افزود: همچنین در كنار ایستگاه های پلیس راه ثابت در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان، شش ایستگاه سیار پلیس راه نیز در نقاط حادثه خیز پیش بینی شده است.
دریاچه هامون، رود هیرمند، چاه نیمه ها و شهر سوخته از جمله اماكن دیدنی و آثار باستانی منطقه سیستان در شمال استان است.
دریای عمان، گل فشان ها و چشمه های گوگردی، كوههای مینیاتوری، جنگل های حرا، رودهای پرآب، شالی زار، نخلستانهای خرما و باغات موز و سایر میوه های گرمسیری از جمله دیگر نقاط دیدنی در جنوب سیستان و بلوچستان است.
تفتان چهارمین قله بلند ایران، كارگاههای قالی بافی، سوزن دوزی و گلیم و كارگاه سفال كلپورگان در شهرهای خاش، ایرانشهر و سراوان دیگر جاذبه های جنوب سیستان و بلوچستان با شهرت جهانی است./س
 

نوروز فرصتی مناسب برای معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.