آمارها نشان مي دهند در هر 5/1 میلیون پروازی که طی سال 2011 صورت گرفت، تنها یک حادثه مرگبار روی داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ طبق بررسی و تحلیل «ایسند» Ascend که یک موسسه برجسته مشورتی است و صنایع هوایی جهان را زیر نظر دارد، سال گذشته میلادی بیش از دو میلیارد و هشتصد میلیون نفر از جمعیت جهان با 38 میلیون پرواز، سفر هوایی انجام دادند.

اما از میان این 38 میلیون پرواز، فقط 25 مورد آن با حوادث مرگبار همراه بود که طبق بررسی های صورت گرفته، یک حادثه به ازای هر 52/1میلیون پرواز است. در این حوادث در مجموع 497 نفر جان باختند.

«پال هایز » Paul Hayes مدیر بخش ایمنی هوایی این موسسه مشورتی اظهار داشت: سال 2011، تاکنون ایمن ترین سال بوده است، بیشتر این حوادث به پروازهای محدود داخلی و اپراتورهای محلی مربوط می شود که احتمالا در خارج از جوامعی که آنها در آنجا خدمت می کنند، ناشناخته هستند.

وی افزود: استرالیا، ایالات متحده و اروپای غربی، ایمن ترین مناطق پروازی جهان محسوب می شوند و کشورهای منطقه آمریکای لاتین، آفریقا و جمهوری های شوروی سابق در مراتب بعدی قرار دارند.

طبق آمار ارائه شده از سوی این موسسه، در 28 حادثه هوایی مرگبار سال 2010 در نقاط مختلف جهان، 828 نفر جان خود را از دست دادند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار