نبود هماهنگي در اكران فيلم ها و همچنين تعطيلي نهادهاي سينمايي از عوامل موثر در استقبال كم مخاطبان از سينما به شمار مي آيد.

محمد زرين دست كارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص استقبال كم مخاطبان از سينما و صندلي هاي خالي آن گفت: وجود فيلمنامه ها و قصه هاي تكراري، ورود فيلم سازان بي تجربه و تازه وارد به اين حرفه، وجود چهره هايي به تقليد و كپي برداري از آثار خارجي و همچنين نوعي عجله براي ساخت به دليل رسيدن به اكران باعث شده فيلم ها از كيفيت خوبي برخوردار نباشد.
وي در خصوص دلايل ديگر اين مسئله تصريح كرد: عدم هماهنگي اكران براي فيلم ها به صورتي است كه فيلمي كه 1 ماه ساخته شده اكران مي شود، ولي فيلمي كه مدت زيادي از ساخت آن مي‌گذرد، همچنان منتظر اكران مي‌ماند و مشخص نيست اكران ها دست وزارت ارشاد يا شوراي مركزي است.
زرين دست ادامه داد: صدها فيلم توسط بنياد فارابي ساخته و با ميلياردها دلار سرمايه گذاري اكران مي شود، در حالي كه فروش هم ندارد پس به چه دليل ساخته مي‌شود ولي فيلم هاي خوب از طرف بنياد فارابي كم حمايت مي شود و در اين بخش ميان تهيه كنندگان نيز هماهنگي وجود ندارد.
زرين دست به لزوم بازگويي درد و دل سينماگران در يك مكان اشاره كرد و گفت: تعطيلي يك به يك نهادهاي سينمايي در ميزان توليد فيلم تاثير مي‌گذارد و سازمان سينمايي به وجود آمده ولي هنوز مكان آن مشخص نيست.
وي "نارنجي پوش" را فيلمي دستوري دانست و اظهار داشت: اين اثر سينمايي از يك فيلم ساز حرفه اي، موجب افت سينماي ايران است.
اين كارگردان در ادامه توقيف برخي از فيلم ها را به عنوان دليلي براي انحراف سينما از مسير اصلي خود شمرد و تصريح كرد: افراد سرخورده از توليد يك فيلم، دست به توليد فيلم بعدي نمي زنند.
زرين دست بيان كرد: از دلايل ديگر افت سينماي ايران مي توان به كمبود سالن هاي سينما در داخل كشور در قياس با كشورهاي اروپايي و منطقه خاورميانه اشاره كرد.
وي افزود: اين كمبود سالن هاي سينما به دليل فروش كم و ناتواني گيشه ها از جبران هزينه هاي صورت گرفته در روند توليد فيلم، افت سينما و ضرر تهيه كنندگان را به دنبال دارد./ي2

برچسب ها: سینما ، زرین دست ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار