با رسیدن شصت و پنجمین جشنواره‌ی کن به آخرین ساعات برگزاری‌‌اش، تیم راث، رئیس داوران بخش نوعی‌نگاه جایزه‌ی این بخش را به فیلم «پس از لوسیا» ساخته‌ی میشل فرانکو اهدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با رسیدن شصت و پنجمین جشنواره‌ی کن به آخرین ساعات برگزاری‌‌اش، تیم راث، رئیس داوران بخش نوعی‌نگاه جایزه‌ی این بخش را به فیلم «پس از لوسیا» ساخته‌ی میشل فرانکو اهدا کرد. این جایزه از میان بیست اثر دیگر شرکت‌کننده در این بخش به این فیلم تعلق گرفت.
 
«پس از لوسیا» دومین فیلم این کارگردان مکزیکی پس از «دانیل و آنا» بوده که در سال 2009 در بخش «دو هفته با کارگردانان» جشنواره‌ کن به نمایش درآمد.
 
این فیلم که پس‌زمینه‌ی آن آزاردهنده معرفی شده روایت‌گر داستان پدر و دختری‌ست که برای شروع دوباره‌ی زندگی به مکزیکوسیتی نقل مکان می‌کنند، اما با قلدرمابی‌ها و گردن‌کلفتی‌ها در مدرسه‌ی جدید دخترک روبه‌رو می‌شوند.
 
«پس از لوسیا» فیلم برگزیده در بخش نوعی‌نگاه از شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن شد.
 
جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران به فیلم «شب بزرگ» از فرانسه تعلق گرفت و انتخاب ویژه‌ی آن‌ها «بچه‌های سارایوو» از بوسنی بود.
 
تیم راث درباره‌ی انتخاب سخت این دوره گفت: «مجموعه ‌فیلم‌های خارق‌العاده‌ای کنار هم گرد آمده بودند (و این باعث می‌شد) که سنجش ما نیز بسیار پرشور و باحرارت صورت بگیرد. فیلم‌سازها حتی یک‌بار هم ما را نومید نکردند. باورنکردنی است!»
 
همچنین جایزه‌ی فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدین فیلم) به فیلم «هیولاهای جنوب وحشی» از آمریکا رسید. این فیلم در جشنواره‌ی ساندنس سال جاری نیز موفق به دریافت جایزه‌ی بزرگ هیئت داوران شده بود.
 

فیلم «هیولاهای جنوب وحشی» جایزه‌ی فیپرشی شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داد.
 
جامعه‌ی منتقدین به فیلم‌های «در مه» (سرگی لوزنیتســا) و «مانع» (ریکاد جایدانی) که به‌ترتیب در بخش‌های مسابقه‌ی اصلی و دو هفته با کارگردانان شرکت کرده بودند، جوایزی اهدا کردند.
 
همچنین جایزه‌ی نگاه انسانی به فیلم «شکار» (توماس وینتربرگ) رسید که در بخش مسابقه‌ی اصلی شرکت کرده بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار