مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران كهگیلویه و بویراحمد گفت : اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به لحاظ تعداد و محتوای برگزاری یادواره ها در كشور رتبه برتر را كسب كرد.

علی امیری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  از برگزاری یادواره سرداران و 600 شهید شهرستان بویراحمد و بزرگداشت یاد و خاطره یك هزار و 800 ستاره درخشان این استان در 11 خردادماه سال جاری خبر داد.
وی افزود: هدف از برگزاری این یادواره ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره و رشادت های شهدا، ایثارگران و جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس است.
وی بیان كرد:این یادواره با حضور جمعی از سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس، برخی از شخصیت های دینی و سیاسی كشور، اقشار مختلف مردم ،خانواده های معزز شهدا و جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی كهگیلویه وبویراحمد برگزار خواهد شد.
امیری سخنران ویژه این یادواره را آیت الله 'كعبی' عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام كرد وافزود:برپایی نمایشگاه آثار و دست نوشته های شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، مسابقه خاطره گویی و برگزاری مراسمات مختلف معنوی از سایر برنامه های ویژه این یادواره است.
وی برگزاری یادواره شهدا را بهترین و مهمترین ابزار فرهنگی برای نهادینه كردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود: باید بتوان با برگزاری این یادواره ها جوانان و نوجوانان امروز را با رشادت ها و ایثارگری های شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیشتر اشنا كرد.
امیری افزود: این یادواره قرار بود كه در روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شود ولی بدلیل حجم سنگین كارها و برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در این روزبزرگ برگزاری این یادوراه به یازدهم خرداد ماه 91 موكول شد.
وی  همچنین از برگزاری بیش از 10 یادواره شهدا در شهرستان های مختلف كهگیلویه و بویراحمد در یك سال گذشته خبر داد ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.