تصویربرداری مجموعه "خاطرات مرد ناتمام" به کارگردانی صادق کرمیار و تهیه کنندگی محسن علی اکبری هم اکنون در تهران ادامه دارد.

صادق کرمیار کارگردان این مجموعه تلویزیونی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ سریال "خاطرات مردم ناتمام" در 26 قسمت از سال 1327 تا 1329 از روز ترور شاه تا پایان ملی شدن صنعت نفت را مورد بررسی قرار می دهد که برای پخش از گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما مقابل دوربین قرار دارد.

وی افزود: این مجموعه داستان آمیز را رکن الدین عطار و خانواده اش است که در محله سنگلج زندگی می کنند و با بازگشت "همایون" از فرانسه که دارو سازی خوانده و راه اندازی آزمایشگاهی در زیرزمین خانه شان قصد ساخت داروهایی علیه بیماری های کزاز و دیفتری جهت درمان را داشته با مخالفت رژیم وقت (پهلوی) روبرو می شود.

وی ادامه داد: چون حکومت پهلوی تمایلی برای دستیابی به استقلال در این زمینه را نداشته موانع بسیاری را سر راه وی (همایون) قرار می دهد.

کرمیار تصریح کرد: از وزارت صحیه (وزارت بهداشت فعلی) سفارت انگلیس،‌ آلمان و روسیه گرفته تا افراد مختلف همه سعی شان بر این است که همایون را به سمت و سوی خود جذب کرده و یا مانع تلاش و کوشش وی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در خاطرات مرد ناتمام مناسبات اجتماعی و خانوادگی آن دوره زمانی را نیز به تصویر می کشیم.

کرمیار عنوان کرد: این مجموعه با گونه اجتماعی خانوادگی روایت می شود اما در پشت داستان مسائل جاری سیاسی نیز دنبال می شود.

کرمیار گفت: مکان هایی که برای تصویر برداری خاطرات مرد ناتمام انتخاب شده المان هایی از محله سنگلج آن زمان (1327 تا 1329) چون خانه و مغازه عطاری آمیرزا رکن الدین دارد که به مخاطب ارایه می دهیم.

وی بیان کرد: این مجموعه به قلم سید علی میرفتاح و ابوالفضل زرویی نصر آباد است و به دلیل تسلطی که سید علی میر مفتاح در مسائل تاریخی و ابوالفضل زرویی در مسائل طنز داشته اند و همچنین پژوهش های گسترده ایی که در این زمینه صورت گرفته باعث شد فیلمنامه از متنی محکم و قوی برخوردار شود.

این کارگردان یادآور شد: تا کنون 50 درصد از تصویر برداری این مجموعه انجام شده که به احتمال زیاد در پاییز یا زمستان سال 91 پخش خواهد شد.

وی گفت: مراحل فنی این سریال به طور همزمان انجام می گیرد که حسین غضنفری تدوین و بهزاد عبدی آهنگسازی آن که بخشی در خارج از کشور ساخته می شود را بر عهده دارند.

گفتنی است، محمود پاک نیت، امین زندگانی، سروش صحت، مهوش صبرکن، داوود فتحعلی بیگی، سید شهزاد صفوی، مهرداد ضیایی، سیامک صفری و مهشید حبیبی از جمله بازیگرانی هستند که در مجموعه خاطرات مرد نا تمام به ایفای نقش پرداخته اند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار