شاه آبادي گفت: نمایندگان مردم در مجلس نهم باید اهتمام ویژه ای به عرصه بازی های رایانه ای داشته باشند و ظرفیت های این هنر صنعت باید در خدمت اهداف انقلاب باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حميد شاه آبادي با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: بازي هاي رايانه اي در دنياي امروز يكي از مهمترين ابزارهاي كسب درآمد و معرفي و گسترش فرهنگي بومي كشورهاست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر لزوم ايجاد سامانه مديريتي صحيح براي استفاده از ظرفيت هاي موجود در كشورتاكيد كرد و گفت: گام اصلي در زمينه حمايت از ساخت "بازي هاي رايانه اي" ايجاد ساختار روشن و شفاف براي استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود در كشور و به خدمت گرفتن استعدادهای جوان برای تولید بازی های رایانه ای فاخر بومی است.

شاه آبادی ادامه داد: ما به لحاظ مهندسان برنامه ريز و طراح نرم افزار و بازي رايانه اي کم از ساير كشورها نداریم و نيروهاي متخصص و جوان فعال در اين حوزه در كشور فراوان داريم كه بايد از ايده ها و توانمندي هاي انها استفاده شود.

اين مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی يادآور شد که از سوي ديگر كارگردانان هنري و نويسندگان فعال و حرفه اي نيز در كشور وجود دارند كه تلفيق ايده ها و نظرات فني متخصصان در كنار ديدگاه هاي هنري و فكري نويسندگان و كارشناسان هنري به خوبي مي تواند ايران را به توليد نمونه هاي موفق "بازي هاي رايانه اي" برساند.

شاه آبادي ادامه داد: نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران رویدادی مهم برای رونمایی از دستاورهای بازی سازان داخلی است و بدون شک ايجاد نگاه مديريتي ،حمايتي و برنامه ريزي در تمام بخش هاي دست اندركار توليد بازي هاي رايانه اي به رونق اين حوزه كمك مي كند.

معاون امورهنري وزيرارشاد با بیان اینکه برای رسیدن به ایده آل ها در عرصه بازی های رایانه ای نیازمند تلاش بیشتری هستیم، تاکید کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای از بدو تاسیس تاکنون اقدامات موثری در جهت حمایت از بازی سازان داخلی و شناسایی استعدادهای درخشان در این عرصه انجام داده که باید این فعالیت ها اهتمام داشته باشد .  

شاه آبادی همچنین به مشکلات پیش روی بازی سازان اشاره کرد و افزود: نبود قانون كپي رايت يكي از مهمترين مشكلات حوزه توليد و فروش بازي هاي رايانه اي است كه تدوين و تهيه آن هم مي تواند به رفع مشكلات اين حوزه كمك بسيار كند.  

وي بر لزوم حمايت مجلس و نهادهاي مسوول از بنياد بازي هاي رايانه اي تاكيد كرد و گفت:تصويب بودجه و برنامه هاي حمايتي از فعالان اين عرصه كمك مي كند هر چه زودتر شاهد شرايط بهتري باشيم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه و پيشرفت ايران در زمينه بازي هاي رايانه اي را مقابله اي جدي با تهديدات فرهنگي دشمنان دانست و گفت:با توليد آثار با كيفيت كه داراي جذابيت هاي بصري هستند مي توان تاثیرات بسیاری بر دیگر کشورها گذاشت.   

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10تیرماه سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار