ناباوري آكنده از غم و اندوه مانع تمركز براي عكس گرفتن از مراسم ارتحال حضرت امام خميني(ره) مي شد.

محمدحسين حيدري،ريس انجمن عكاسان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و از هنرمندان برجسته عكاسي كشورمان در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:عكس هايي از حضرت امام خميني(ره) در حسينيه جماران گرفته ام،در حقيقت زماني كه حضرت امام خميني (ره) سخنراني مي فرمودند عكس هاي فراواني از ايشان را به ثبت رسانده ام.
وي خاطرنشان كرد:حضرت امام خميني (ره) با تمانينه سخنراني مي فرمودند و در طول سخنراني حركت زيادي نمي كردند،همين موضوع باعث مي شد تا عكاس بتواند عكسهاي بيشتري را از ايشان بگيرد.
وي درباره ي عكس هاي ايام ارتحال حضرت امام خميني (ره) نيز گفت:زماني كه خبر رحلت امام خميني(ره) را شنيدم به سرعت به سمت جماران حركت كردم؛اما در ميان راه مطلع شدم كه پيكر ايشان را به مصلي برده اند؛بنابراين به مصلي رفتم و با سيل عظيم دلسوختگان و عزاداران مواجه شدم.
وي گفت:هيچ عكاسي در روزهاي اوليه مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) نتوانسته است عكس بگير ،چرا كه هيچكس اين مصيبت را باور نكرده و آن را نپذيرفته بود.
اين عكاس برجسته كشورمان در ادامه تصريح كرد:عصر همان روز يعني 14 خرداد به حسينيه جماران برگشته تا حداقل از مراسم عزاداري مردم در حسينيه عكس بگيرم و با سختي فراوان به لحاظ حال و هواي غم انگير از دست دادن حضرت امام خميني (ره) سعي كردم تا عكس بگيرم.
حيدري تصريح كرد:عكاسي از مراسم ارتحال حضرت امام خميني(ره) بسيار سخت و دشوار بود؛ چرا كه پذيرفتن اين واقعه ناگوار امكانپذير نبود.
اين هنرمند عكاس گفت:زماني كه پيكر حضرت امام خميني (ره) را ديدم،نمي توانستم باور كنم كه امام (ره)در بين ما نيست و به نوعي در بهت و ناباوري بودم./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار