دکترکامران باقری لنکرانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: گذراندن طرح معرفت پشتوانه نظری خوبی از آموزه های دینی را برای پزشکان فراهم می کند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، دکترکامران باقری لنکرانی در طرح معرفت ویژه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در قم در حال برگزاری است با بیان اینکه متخصصین حوزه سلامت چون با جان مردم سر و کار دارند بیش از هر گروه دیگری به نگاه انسان شناسانه به موقعیت شغلی خود احتیاج دارند افزود: درمان های جسمی زمانی موفق است که با روح بیمار پیوند برقرار کند و این پیوند باید از منظر انسان شناسانه باشد تا اثر گذارتر و موثرتر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آنچه به حیات انسان معنامی بخشد باورها و اعتقادات او است و دو مقوله جسم و روح و باورهاو اعتقادات سبب شد تا در وزارت بهداشت، اجرای دوره های طرح معرفت مورد توجه قرار بگیرد .

وی در خصوص ارزیابی های انجام شده درباره دوره های طرح معرفت گفت: دوره های طرح معرفت مسیر تکامل خودش را طی کرده و توانسته مخاطبان خوبی را در بین اساتید پیدا کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: همه اساتید برای ایفای وظیفه استادی خود نیازمند شرکت در دوره های مختلف از جمله طرح معرفت هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.