مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مشکل اساسی استان اردبیل در بخش گردشگری و توسعه صنعت توریسم بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران و برقراری حرکت مفید در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبیل بهروز ندایی دیروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی اردبیل افزود: در آستانه فصل تابستان در تمام شهرهای گردشگری استان به ویژه مشگین‌شهر، سرعین و اردبیل در کنار تجهیز و آماده‌سازی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی کمپینگ‌ها نیز در این مناطق برای ارایه خدمات به عموم مردم مهیا شده است.

وی آهنگ رشد صنعت گردشگری را در دنیا بسیار سریع و شتاب‌آلود توصیف کرد و گفت: گردشگران با هدف‌ گذران ایام فراغت و آسودگی از کار و تلاش در شهرهای مختلف حضور یافته و در اردبیل نیز با یک افزایش جمعیت گردشگران روبه‌رو هستیم که همه ساله چندین روز از فصل گرم تابستان را در این استان سپری می‌کنند.

ندایی ضرورت توسعه زیرساخت‌ها، حضور سرمایه‌گذاران و برخی دیگر از ویژگی‌ها را بسیار مفید و مؤثر در توسعه این صنعت دانست و گفت: در جذب سرمایه‌گذاران نیز در کنار تأمین زیرساخت‌ها به برخورد خوش مردم از گردشگران و تقویت فرهنگ میزبانی شایسته نیاز داریم تا بتوانیم ضعف موجود در این بخش را برطرف کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه افزود: نباید جذب سرمایه‌گذاران تنها به ساخت مراکز اقامتی و پذیرایی محدود شود بلکه شایسته است مراکز متعدد تفریحی، مدرن‌سازی آب‌های گرم، توسعه مراکز تجاری، تفریحی و توریستی در اولویت قرار گیرد چرا که بازدهی و مدت زمان برگشت سرمایه در حوزه گردشگری بسیار کوتاه و به صرفه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.