رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه آینده در کاخ الیزه با رئیس بانک مرکزی اروپا درباره بحران اقتصای حاکم بر کشورهای اروپایی گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ "فرانسوآ اولاند" روز دوشنبه آینده در کاخ ریاست جمهوری فرانسه میزبان "ماریو دراگی" رئیس بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

طبق بیانیه منتشره از سوی کاخ الیزه، اولاند و دراگی ساعت 10 صبح به وقت محلی پاریس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

 بر اساس این گزارش، این دیدار پیش از برگزاری نشست شورای اروپا که قرار است 28 و 29 ژوئن برگزار شود، انجام خواهد شد.

يادآور مي شود ، سران فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا روز گذشته در پایان نشست چهارجانبه خود در شهر رم در خصوص تخصیص یک درصد تولید ناخالص داخلی اروپا برای سرمایه‌‌گذاری و ثبات بازار اروپا به توافق رسیدند.

سران فرانسه، آلمان و اسپانیا روز گذشته برای چاره‌اندیشی درباره نجات یورو به دعوت "ماریو مونتی" نخست‌وزیر ایتالیا در رم تشکیل جلسه دادند.

دعوت مونتی از سران فرانسه، آلمان و اسپانیا  برای چاره‌اندیشی درباره بحران یورو در حالی صورت گرفت که وی در گذشته‌ای نه چندان دور برلین و پاریس را مسبب اصلی وقوع بحران در اروپای واحد دانسته بود.

 
بحران اروپا و بحران بدهی‌های حاکم بر کشورهای عضو منطقه یورو روز به روز در حال تشدید است و کشورهای اروپایی قادر به حل مشکلات اقتصادی خود نیستند.

 
از سوی دیگر به عقیده کارشناسان اقتصاد جهان از تحولات منفی اقتصاد اروپا آسیب‌پذیر خواهد بود به خصوص که بحران مالی و بدهی منطقه یورو فشار زیادی را بر اقتصاد کشورهای اروپایی وارد کرده است و این مسئله موجب کاهش رشد اقتصادی جهان خواهد شد.

 

بی‌ثباتی در ارزش پول واحد اروپایی که مدتی است گریبانگیر حوزه یورو شده ، شدیدا تحت تأثیر بحران سیاسی و تنش‌هایی است که میان سران قاره سبز بر سر مسیر آتی حوزه یورو و پول واحد اروپایی وجود دارد، که این تنش‌ها با روی کار آمدن دولت‌های چپگرا در کشورهای مختلف اروپایی و مخالفت آن‌ها با پیمان مالی به رهبری آلمان، هر روز بیشتر از قبل گسترش می‌یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار