رئیس شبكه دامپزشكی زرندیه گفت: برای نخستین بار در استان مركزی گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیك در یك واحد مرغداری این شهرستان تولید شد.

سرمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این واحد برای نخستین بار در استان 60 هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیك تحت نظارت شبكه دامپزشكی با بررسی های خاص و بدون استفاده از هیچ گونه دارو تولید كرد.

وی با اشاره به اینكه طرح تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك در دیگر واحدهای مرغداری این شهرستان نیز اجرا می شود گفت : هم اكنون در دومین واحد مرغداری این شهرستان عملیات تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك آغاز شده است.

وی افزود : بهبود كیفیت فرآورده های خام دامی و تولید غذای سالم در راستای تأمین امنیت غذایی یكی از اهداف دامپزشكی است كه طرح تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیك نیز در راستای تحقق این امر اجرا می شود.

سرمدی گفت : استفاده نكردن از هیچ گونه داروی آنتی بیوتیك، رعایت موارد بهداشتی و استانداردهای جهانی در دوره پرورش مرغ، حضور مداوم ناظران فنی و دامپزشكان در محل تولید و مزرعه پرورش از ابتدا تا زمان كشتار و نمونه برداری در چند نوبت با استفاده از روش های پیشرفته آزمایشی از مهمترین ویژگی های تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك است.

وی افزود : مرغ‌های تولیدی بدون آنتی‌بیوتیك در بسته‌بندی‌های جدید و با قیمتی متفاوت از مرغ‌های معمولی در بازار عرضه خواهد شد.

وی میزان تولید مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیك این شهرستان در این دو واحد را 90 هزار قطعه عنوان كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.