محمد مرسي، رئيس جمهور جديد مصر در اولين اقدام ضد آمريكايي خود، روز گذشته از مقامات ايالات متحده خواست هرچه زودتر شيخ عمر عبدالرحمن، فعال مصري زنداني در آمريكا را‌ آزاد و به مصر بازگردانند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري نيويورك ديلي نيوز؛ شيخ عمر عبدالرحمن كه به "شيخ نابينا" معروف است، در سال 1993 به اتهام شركت در حملات تروريستي به مراكز تجارت جهاني و چند بمب گذاري ديگر در آمريكا به حبس ابد محكوم شده بود.
 
محمد مرسي شب گذشته در سخنراني خود به مردم مصر قول داد بزودي شيخ عبدالرحمن را به كشور بازگرداند. بسياري از كارشناسان معتقدند؛ اين اقدام مرسي را مي توان آغاز راهي دانست كه مصر در سالهاي آينده در آن حركت مي كند.
 
پيش تر نيز مرسي از رهبران آمريكايي خواسته تا كنفرانسي تحقيقاتي براي بررسي وقايع حقيقي آنسوي حوادث 11 سپتامبر برگزار نمايد.
 
وي در چندين سخنراني خود از تغييرات در روابط مصر با رژيم صهيونيستي خبر داده و اظهار كرده كه مايل است روابط دوستانه و دوجانبه تازه اي با ايران برقرار كند.
 
برخي از مقامات آمريكايي در گفتگوهاي مختلف، انتخاب مرسي را شكستي ديگر براي سياست گذاري هاي غرب در خاورميانه دانسته و اظهار داشته اند كه اسلامگرا بودن وي براي ايالات متحده دردسرساز خواهد شد.
 
بسياري از رسانه هاي آمريكايي اخبار فراواني از خشم سران دولتي آمريكا پس از اظهارات مرسي منتشر كرده اند.
 
عليرغم تبريك اين مقامات به مرسي براي پيروزي در انتخابات، غرب و بخصوص ايالات متحده اين انتخاب را گام ديگري براي عقب نشيني خود از منطقه خاورميانه مي دانند.
 
اسرائيل اصلي ترين هم پيمان غرب در منطقه نيز همسايگي با كشور و دولتي مسلمان را تهديد ديگري براي ثبات و امنيت جغرافيايي خود بشمار مي آورد.

برچسب ها: مرسی ، ضدآمریکا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار