برای نخستین بار عمل فتق به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان بافت با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، برای نخستین‌بار عمل فتق در بیمارستان خاتم‌الانبیای بافت به روش لاپاراسکوپی با موفقیت کامل توسط دکتر مسعود سعادتی انجام شده است.

مسعود سعادتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت با بیان اینکه مزایای عمل لاپاراسکوپی خیلی بیشتر از جراحی باز است، اظهار داشت: در روش لاپاراسکوپی عمل‌های جراحی بدون شکاف بزرگ پوستی تنها با چند بخیه انجام می‌شود.

سعادتی گفت: علاوه بر این زیبایی پوست، درد کمتر و مدت بستری کمتر در بیمارستان و برگشتن سریع به کار و زندگی روزمره از محاسن لاپاراسکوپی نسبت به عمل جراحی باز است.

وی با بیان اینکه مزایای عمل لاپاراسکوپی نسبت به عمل جراحی بیشتر است، تصریح کرد: در این روش ابتدا با بیهوشی عمومی یا نخاعی بسته به نوع جراحی، استفاده از سوزن مخصوص یا تروکار ابتدا در ناحیه ناف وارد شکم می‌شود.

این جراح بیان داشت: گاز را وارد حفره شکمی می‌کنیم و سپس با عبور دوربین به داخل شکم و بزرگ‌نمایی چند برابر آن در صفحه تلویزیون، لوله‌های تروکار بعدی بسته به نوع عمل و محل عمل گذاشته و با عبور وسایل جراحی مخصوص لاپاراسکوپی از قبیل قیچی، کوتر، پنس و ... تمام مراحل عمل جراحی به روش بسته انجام می‌شود.

سعادتی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن عمل جراحی فتق که همین هفته در بیمارستان بافت انجام شد، تصریح کرد: از ۳ سال قبل تاکنون عمل‌های جراحی متفاوتی از قبیل کیسه صفرا و ... با روش لاپارسکوپی در بافت انجام می‌شود.

 این پزشک متخصص عنوان کرد: اما تاکنون به علت عدم وسایل جراحی فتق این عمل با روش لاپارسکوپی انجام نمی‌شد که با پیگیری مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان وسایل جراحی فتق تهیه و این هفته برای نخستین بار با موفقیت کامل این جراحی انجام شد.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان بافت از نظر پزشک و امکانات درمانی جزو شهرستان‌های برتر است و مریض نیاز به اعزام به مرکز استان ندارد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.