عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: استکبارستیزی ملت ایران که با حضور امریکا در عراق و افغانستان بیشتر شده است موجب رشد علمی، فکری، فناوری و اقتصادی ایران اسلامی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد آیت الله علم الهدی در خیمة الانتظار مشهد با بیان این مطلب گفت: با منکرات، گناه و تخلف حکم خدا باید جنگید تا اسلام قدرت بیابد و با توسعه این قدرت فرج امام زمان (عج) ممکن می شود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: یک اصلی در هر عصر و جامعه ای به عنوان یک جریان قطعی همچون نوگرایی نسل جوان مورد توجه است که این نوگرایی تنها تنها سرکشی به سنت گذشتگان نیست بلکه غالباً بر اساس جریانات فکری و فرهنگی ، اعتقادی یک جامعه است.
آیت الله علم الهدی با بیان این که عقاید در طول زمان دچار آلایش می شوند تصریح کرد: این آلایش ها و انحرافات در مسئله امام زمان (عج) تا آنجا رشد یافته که عده ای امام را به صورت محبوب و خیالاتی می پندارند و افرادی نیز بر این باور معتقدند که امام زمان (عج) و خانواده شان در مکانی به اسم جزیره خضرا بدون هیچ گونه آسیب و به دور از هر گونه مشکلی زندگی می کنند و در زمان لازم به اذن خداوند ظهور میکنند و با از کار افتادن تجهیزات نظامی و مکانیکی و با امدادهای غیبی حکومت جهانی خود را گسترش می دهند، که این دو عقیده انحراف محض است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: وجود مقدس امام زمان (عج) واقعی است و این حرکت های نوگرایانه در جوانان اقتضا می کند که یک حرکت در مبانی فرهنگی نسبت به مسائل اعتقادی با محوریت امام زمان (عج) در زندگی خود داشته باشند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به غیبت 1170 ساله امام عصر گفت: امام زمان در بستر جریانات سیاسی زندگی می کنند و در بحران های جهانی پیش آمده در جهان علیه شیعه و اسلام حضور دارند و مدیریت کلان اسلامی در پس پرده به دست ایشان است.
امام جمعه مشهد در خصوص جواب به این شبهه که چرا امام زمان برای برطرف کردن مشکلات در ایران ظهور نمی کنند، خاطر نشان کرد: رسالت حضرت ساختن یک حکومت جهانی است بدون هیچ گونه ملاحضات سیاسی و اجتماعی و اگر بخواهند در ایران اسلامی آشکارا زندگی کنند، باید برای مدیریت کشور یک ملاحظاتی را نیز رعایت کنند، که این ملاحظات با حکومت جهانی ایشان منافات دارد.
وی با اشاره به این که مجتهد جامع الشرایط نماینده حاضر ایشان در هر جامعه ای هستند، اضافه کرد: در تمام مسائل شیعه چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران یک پیشامدهایی وجود دارد که به ظاهر قابل پیش بینی نیست و این نشان دهنده یک مدیریت کامل تر از مدیریت های کوچک کنونی است.
آیت الله علم الهدی ضعف روز افزون استکبار و کفر را نشان از همان مدیریت برتر در جهان اسلام دانست و اذعان کرد: چطور امریکا با نقشه های کارشناسانه خود در ساخت دو کشور عراق و افغانستان باز ماند و نتوانست خود را به عنوان نجات بخش کشورهای ستمدیده معرفی کند، بی شک در این افت استراتژیک، مدیریتی فراتر از مدیریت های کنونی جهان اسلام نقش داشته است.
وی بهتر زندگی کردن و رفتن به دنبال تهذیب فکر و اخلاق را انتظار دانست و افزود: اگر در تمام مسائل و مشکلات جامعه به این نظر که امام زمان(عج) در کنار ما حضور دارند و ناظر بر اعمال ما هستند، توجه شوند دیگر مشکلی برای جامعه نمی ماند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.