جواد محب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برنامه ريزي مدون ارتباط علم و صنعت را منسجم مي‌كند

دبير جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: مسئولين بايد با تاسيس يك نهاد ويژه و برنامه ريزي هاي مدون در ايجاد يك رابطه منسجم بين علم و صنعت گام بردارند.

رضا جواد محب دبير جامعه اسلامي دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامگذاري امسال به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در كشور اظهار داشت: يكي از اساسي ترين راهبردها در توليد ملي، ارتباط منطقي و تنگاتنگ بين علم و صنعت است.

وي افزود: براي تحقق يك ارتباط دقيق و منسجم بين علم و صنعت نياز به برنامه ريزي مدون و توجه ويژه مسئولين به دانشگاه ها در كشور داريم.

اين فعال دانشجويي با اشاره به مشكلات موجود در علم و صنعت كشور گفت: متاسفانه بسياري از دروس تدريس شده در دانشگاه هاي كشور هيچ تناسبي با صنعت در كشور ندارد و بايد بسياري از دروس و رشته ها در دانشگاه ها از دايره آموزش حذف يا به آن اضافه شوند.

جواد محب ترجمه متون صنعتي را از مشكلات ديگر دانشگاه صنعتي در كشور دانست و افزود: متون درسي صنعتي بايد به شيوه بومي سازي ترجمه شوند و نيازهاي كنوني كشور را مطرح كنند.

دبير جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان بيان داشت: كمبود بودجه پژوهش در دانشگاه‌هاي صنعتي، مزيد بر علت است كه در اين راستا بهتر است نهادي براي تاييد پروژه هاي صنعتي كه مورد نياز صنعت كشور است تاسيس شود.

وي گفت: عدم توجه به مقالات دانشجويي، انگيزه دانشجويان را كاهش مي دهد و چاپ مقاله ها صرفا در ISI نيازهاي لازم را براي ادامه فعاليت هر چه بيشتر دانشجويان برطرف نمي كند.

دبير جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان با انتقاد از سيستم آموزشي كشور گفت: توجه خاص دانشجويان به مباحث تئوري، كسب مدرك دانشگاهي براي استخدام شغلي، عدم علاقه برخي از دانشجويان به رشته تحصيلي انتخابي خود و عدم كارائي رشته هاي دانشگاهي در صنعت كشور، مشكلات را بيشتر مي كند.

اين فعال دانشجويي راهكار اساسي براي حل معضلات صنعتي- دانشگاهي كشور را اينگونه عنوان كرد: تدوين آئين نامه اي اساسي از سوي نهاد مربوطه و توجه به دانشگاه هاي صنعتي نياز مربوطه را رفع مي كند.

وي در پايان ابراز داشت: مسئولين كشور بايد با پايه ريزي مناسب در سيستم آموزشي در كاهش مشكلات و ارتباط علم و صنعت، گام‌هاي اساسي بردارند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار