گزارش/

وخامت اوضاع اقتصادي ايتاليا به دليل همراهي با تحريم ها عليه ايران

ايتاليا دومين كشور بدهكار اقتصادي اروپا است كه با تحريم ايران متحمل ضرر و زيان اقتصادي بيشتري خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي  باشگاه خبرنگاران، روزنامه رسمي ايتاليا "كوريره دلاسرا"در گزارشي بزرگترين بازنده تحريم ايران را در اروپا،‌ ايتاليا دانست بر اين اساس ايتاليا سومين  بدهكار اقتصادي اروپاست و با 948 ميليارد و 548 ميليون يورو بدهي، جزء مقروض‌ترين كشورهاي اروپايي محسوب مي شود و تحريم ايران توسط اين كشور بالاترين زيان را به نهادهاي صنعتي و اقتصادي ايتاليا مي‌زند.

** كالبد شكافي يك تصميم

به گزارش اين روزنامه اگر ايران بخواهد مبادلات خود را با ايتاليا قطع كند 30 هزار فرصت شغلي در اين كشور به خطر مي‌افتد. 

"سالواتوره روجري" كارآفرين نمونه و با سابقه ايتاليايي در اعتراض به دنباله‌روي دولت ماريو مونتي از سياست‌هاي غيرمعقولانه واشنگتن از گرفتن نشانه افتخار شواليه كار،  خودداري كرد و اظهار داشت: دولت مونتي‌ بايد از تحريم ايران دست بردارد،‌ وگرنه بايد انتظار از دست رفتن 30 هزار فرصت شغلي را داشته باشد.

براساس گزارش روزنامه  "كوريره دلاسرا"، گمرك ايتاليا در اقدامي خصمانه از صادرات قطعات صنعتي گاز، كه در صنعت نفت به كار مي‌رود خودداري كرد،‌ در اين ارتباط روجري اظهار داشت: دولت بايد صنايع كارآفرين را تحت حمايت قرار دهد،‌ نه آنكه آنها را دلسرد كرده و شركت‌هاي داخلي را تحت فشار قرار دهد.

** تحريم ها به سود چين و روسيه است

روزنامه "كوريره  دلاسرا" اعلام داشت،  تحريم‌ ايتاليا به سود چين و روسيه است،  تحريم‌ كشوري كه در دومين جايگاه ذخاير نفتي جهان قرار دارد و بزرگترين مبادلات تجاري را با ايتاليا، به هيچ عنوان منطقي نيست. مبادلات ايتاليا و ايران 6  ميليارد يورو است كه خود بالاترين رقم در اروپاست.

** مراودات تجاري ايران و ايتاليا

واردات ايتاليا از ايران بيش از 4 ميليارد يورو در سال است،‌ كه شامل نفت و محصولات پتروشيمي مي‌شود. صادرات ايتاليا بيش از 4 ميليارد يورو در سال است كه شامل نفت و محصولات پتروشيمي مي‌شود.

صادرات ايتاليا به ايران 2 ميليارد يورو است كه بيشتر شامل دستگاه‌هاي مكانيكي و صنعتي مي‌باشد. مونتي بايد بداند كه ايران بالاترين مبادلات خود را در قاره‌ اروپا را فقط با ايتاليا دارد./پ3

 ** گزارش//محمد بلورچيان

برچسب ها: ایتالیا ، مونتی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار