معاون وزیر علوم خبر داد،

افزايش 10 درصدي اعطای تسهیلات رفاهی به دانشجویان 10

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویی کشور گفت: اعطای تسهیلات رفاهی به دانشجویان در سال جاری 10 درصد افزایش می یابد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویی کشور  گفت: امسال 25 درصد دانشجویان کشور از وام رفاهی و شهریه دانشجویی بهره مند می شوند.

وی گفت: پیش از این فقط 15 درصد دانشجویان موفق به اخذ تسهیلات می شدند که قصد داریم با بودجه ای که در اختیار داریم این میزان را افزایش دهیم.

وی اعتبار اختصاص یافته به سازمان تازه تاسیس دانشجویی را نیز 900 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار برای تامین وامهای دانشجویی، پرداخت بورسیه خارج از کشور، برگزاری المپیادهای علمی و فرهنگی، ورزشی هزینه می شود.

ملاباشی در خصوص مشارکت بخش خصوصی در واگذاری خدمات اسکان و خوابگاهی به دانشجویان گفت: در حال حاضر از 560 هزار دانشجوی سراسر کشور، 230 هزار دانشجو از خوابگاههای دولتی استفاده می کنند.

وی افزود: سازمان دانشجویی، نظارت مستقیمی بر عملکرد و نحوه ارائه خدمات رفاهی در خوابگاههای خصوصی دارد و در صورت بروز هرگونه تخلف با آنان برخورد می شود.

وی گفت: عضویت مدیران خوابگاههای خصوصی در تعاونی خوابگاه داران، کسب مجوز رسمی، عقد قرارداد یک ساله با سازمان و نظارت دقیق اداره اماکن بر نحوه خدمات رسانی آنان از مواردی است که به منظور افزایش رفاه حال دانشجویان، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

ملاباشی اضافه کرد: حکم تاسیس و تشکیل سازمان دانشجویی کشور از دی ماه سال گذشته صادر شده و از آغاز سال جاری برنامه ها و اهداف جاری این سازمان در حال پایه ریزی و اجرا است.

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویی کشور به منظور حضور در مراسم افتتاح یازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور به ارومیه سفر کرده بود.

رقابتهای یازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور 3500 ورزشکار در 12 رشته ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو میدانی، تکواندو و کشتی آزاد و فرنگی در ارومیه پی گیری می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار