برخي پزشكان عمومي گاهي به رژيم ‌درماني اقدام كرده و رژيم‌هاي غذايي خاصي را به افراد توصيه مي‌كنند، اين در حالي است كه پزشكاني كه تنها دو واحد درس تغذيه خوانده‌اند نمي‌توانند رژيم غذايي ارائه دهند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، یک متخصص تغذيه و رژيم‌درماني اظهار كرد: برخي پزشكان رژيم بيسكويت را توصيه مي‌كنند كه كاملا اشتباه است؛ بيسكويت به تنهايي نمي‌تواند تامين‌كننده نياز غذايي بدن باشد و اگر سبوس‌دار و داراي شكر باشد، مصرف آن تنها به عنوان ميان‌وعده مفيد است.
 
دكتر رضا اماني با بيان اينكه بيسكويت‌هاي معمولي حاوي 20 درصد شكر هستند، تصريح كرد: بيسكويت‌ها نمك زيادي هم دارند كه مي‌تواند موجب افزايش سديم بدن شود. افزايش سديم بدن موجب افزايش فعاليت‌ها كليه‌ها مي‌شود و بي‌كربنات سديم نيز جذب آهن و كلسيم را در بدن كاهش مي‌دهد.
 
وی خاطرنشان كرد: قند موجود در بيسكويت در مقايسه با كيك و كلوچه كمتر است و در نتيجه قند خون را به ميزان اندكي افزايش مي‌دهد. همچنين قند موجود در بيسكويت سبوس‌دار نيز كمتر از نوع بدون سبوس است.
 
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز ادامه داد: هنگام خريد بيسكويت بايد توجه داشت كه درصد شكر موجود در آن كم باشد، متاسفانه برخي محصولات موجود در بازار يا برچسب مربوط به مواد اوليه را ندارند و يا از نمونه خارجي كپي‌برداري مي‌شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار