یک کارشناس سیاسی روس گفت: رژیم آل سعود در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، یوگنی سیدروف درباره نقض گسترده حقوق بشر در عربستان و نگرانی روسیه از این وضع گفت: به نظر می رسد این موضع گیری وزارت خارجه روسیه و شخص سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور درباره سرکوب اعتراضات در مناطق شرق عربستان واکنشی به انتقادات این کشور از سیاست های روسیه است. ریاض بر این باور است که مسکو همچنان از نظام سوریه حمایت می کند. بنابراین بحران سوریه دلیل انتقادات دوجانبه میان مقامات روس و عربستانی است. روسیه همچنین از اقدام عربستان در اعزام نیروهای خود به بحرین برای سرکوب تظاهرات مردمی در این کشور انتقاد و ریاض را به اتخاذ معیارهای دوگانه متهم کرده است. در حالی که عربستان سعودی از آزادی های دموکراتیک در کشورهای عربی در سایه انقلاب های عربی حمایت می کند از سوی دیگر نظامیان خود را برای سرکوب تظاهرات به بحرین اعزام کرده است.

وی در ادامه افزود: رژیم آل سعود در امور داخلی شماری از کشورهای منطقه دخالت می کند. شاید این موضع گیری شدید روسیه در قبال عربستان دارای پیشینه تاریخی به ویژه حمایت سعودی ها از شورشیان چچن در گذشته باشد. روسیه با صدور این بیانیه از جامعه جهانی می خواهد از معیارهای واحدی در تعامل با اوضاع حقوق بشر در عربستان استفاده کنند چرا که حقوق اقلیت ها و بشر در این کشور به شدت نقض می شود. این موضع گیری مسکو به معنای آن است که روسیه نمی تواند درباره سرکوب و نقض حقوق بشر در عربستان سکوت کند.
روسیه ابراز امیدواری کرده است که رژیم عربستان حقوق ساکنان مناطق شرق این کشور را حفظ کند. این موضع گیری روسیه قانونی بوده و هیچگاه دخالت در امور داخلی عربستان نیست.
برچسب ها: عربستان ، دخالت ، منطقه ، سیدروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار