دلبستگی خطرناک از پیامدهای آشنایی طولانی‌مدت قبل از ازدواج است که باید توجه ویژه‎ای توسط افراد در این خصوص انجام شود.

یک روان‌شناس بالینی در زنجان در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان گفت: افراد باید در نظر داشته باشند که رابطه بین دختران و پسران نباید به شکل پنهانی و دور از چشم خانواده و در اماکن مخروبه اتفاق بیافتد، چرا که داشتن سن 21 سال برای دختران و سن 23 سال برای پسران و داشتن رابطه دور از خیالپردازی نسبت به طرف مقابل در طول 3 تا 7 ماه از شرایط مطلوب آشنایی قبل از ازدواج است.

چراغی افزود: این رابطه باید ترس و دلهره، هیجانهای منفی و احساس خصومت را در طرفین ایجاد نکند و منجر به حفظ خونسردی، صلابت شخصیت و برخورد مبتنی بر احترام، رعایت حد شرعی، فقدان رابطه جنسی، اجتناب از روابط صمیمانه قبل از عقد شرعی شود تا هدف اصلی یعنی رشد طرفین را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه درعشق حضور و بقاء معشوق مد نظر است و عشق مکمل ازدواج می‌باشد نه عامل آن، تصریح کرد:افراد در عشق و رابطه درست باید 7 مورد مشابه داشته باشند که این 7 مورد عبارتند از عقیدتی، تحصیلات، مسائل اجتماعی، عقلانی، هیجان و اقتصادی که باید در مورد ازدواج مدنظر افراد قرار گیرد.

این روان‌شناس با اشاره به اینکه همیشه باید حریمها توسط افراد جامعه حفظ شود، خاطرنشان کرد: عشق نعمت خداوند است و افراد باید در به‌کارگیری آن در جهت ایجاد زندگی سالم و با نشاط عاقلانه قدم بردارند./س

برچسب ها: دلبستگی ، خطرناک ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.