وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه از ديروز تحريم هاي غربي به بانك هاي خصوصي هم رسيده گفت: براي گذر از اين تحريم ها به كمك سازمان هاي توسعه اي و بخش خصوصي نياز داريم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري امروز در مراسم نكوداشت چهل و پنجمين سالگرد تاسيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع تصريح كرد: امروز جنس تحريم هاي جديد با گذشته متفاوت از چرا كه در گذشته سرمايه گذاري در طرح هاي توسعه اي و فروش تكنولوژي هاي نوين مورد هدف تحريم قرار مي گرفت اما اكنون تحريم ها هوشمند شده و هرچيزي كه مي تواند به ما كمك كند را تحريم كرده اند.
وي با بيان اينكه از روز گذشته تحريم هاي غربي به بانك هاي خصوصي هم رسيده است ادامه داد: هم اكنون گردش پولي در كشور دچار تحريم شده و بحث يك يا دو بانك مشخص مطرح نيست.
غضنفري با تاكيد بر اينكه ما معتقديم صبح پيروزي از آن حق جويان است افزود: بايد به دنبال راهكارهاي مناسب براي مقابله با اين تحريم هاي هوشمند باشيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر نقش مهم سازمان هاي توسعه اي براي گذر از تحريم ها تصريح كرد: با اعمال تحريم ها دولت تصميم گرفته كه اجازه فروش نفت را به بخش خصوصي واگذار شود و اين امر تجارت جديدي را ايجاد مي كند كه بخش خصوصي در آن نقش مهمي دارد.
غنضفري تصريح كرد: اين حركت جديد است كه ممكن است ريسك بالايي داشته باشد و يا سودآوري مناسبي از آن حاصل شود.
وي عنوان كرد: خواهش ما از سازمان اجرا در شرايط كنوني تحريم اين است طرح پشتيباني از بخش خصوصي براي مبارزه با اين تحريم ها ارائه دهد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه تحريم كنندگان معتقدند اين تحريم ها هوشمند و فلج كننده هستند و به زودي نتايج آن ديده مي شود اظهار داشت: ما هنوز از 20 درصد انرژيمان يعني بخش خصوصي در مقابله با اين تحريم ها استفاده نكرده ايم.
غنضفري اظهار داشت: اين تحريم ها موجب تحقق يكي از آرزوهاي بزرگ ما يعني دريافت منابع ارزي مورد نياز از طريق صادرات صنعتي و فرآورده هاي نفتي مي شود.
وي خاطر نشان كرد: اقتصاد تك محصولي و متكي به درآمد فروش نفت يك اقتصاد لرزان و ناپايدار است و ما اميدواريم با اتكا به صادرات صنعتي اقتصاد كشور پيشرفت كنند./س
برچسب ها: تحریم ، توسعه ، بانک خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار