سيستم آي‌پي مديا برروي خطوط "اي‌دي‌اس‌ال" به جهت دريافت فايل‌هاي تصويري و صوتي راه‌اندازي شد.

به گزارش خبرنگار بخش فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛لطف الله سياهكلي با اشاره به ديگر اهداف اين جشنواره گفت:بيداري اسلامي،جوان مسلمان و دنياي معاصر،ايران شناسي، ايران 1404 هجري خورشيدي غروب غرب از جمله موضوعات قابل بحث است.

*سيستم آي‌پي‌مديا راه‌اندازي شد

سياهكلي با اشاره به راه‌اندازي سيستم "آي پي مديا" بر روي خطوط "اي‌دي‌اس‌ال" تصريح كرد: اين سيستم با 2 مگا بايت بر روي خطوط "اي دي‌اس ال" مي‌آيد و مردم مي‌توانند فيلم‌ةا و صوت در خواستي خود به سهولت دريافت كنند.
وي ادامه داد:در اين سيستم تعداد كانالهاي تلويزيوني به تعداد و بسيار نامحدود بوده و معاونت صدا براي ايجاد و تكميل اين چرخه سيستم رسانه‌هاي ديجيتال را فعال كرد.
سياهكلي با اشاره به فوايد اين رسانه،اظهار داشت:‌با توجه به تحريم‌ها و از بين بردن تفكر شيعه در غرب، با سيستم مجازي مي‌توانيم در دنيا افكار خود را به مخاطبان نشان دهيم.
وي ادامه داد:با وجود سيستم‌مجازي به خوبي مي‌توانيم جلوي كشورهاي غربي و جنايت‌هاي آنان را بگيريم.
معاونت رسانه‌هاي مجازي با اشاره به سخن رئيس رسانه ملي "ضرغامي" گفت:به گفته "ضرغامي" همه جوانان سرمايه كشور ايراني - اسلامي هستند.
وي تصريح كرد:‌ما 20 سال از كشورهاي غربي در توليد انبوه دور هستيم و بنابه فرمايش مقام معظم رهبري،اگر از امروز شروع كنيم برد با ما است.
وي با اشاره به برد‌هاي اين سيستم و كارآرايي آن افزود:احترام به والدين،حمايت از سالمندان، پرستاري،ادب،گسترش فرهنگ حجاب،نمايش الگوهاي مصرف و آموزش آنها، ورزش، ارتباط با دوستان و سبك زندگي اسلامي ايراني جز بخش‌هاي مورد نياز سيستم مجازي است.
سياهكلي با  اشاره به ديگر بخش‌هاي سيستم مجازي گفت:توجه به قوميت‌ها و آداب و رسوم آنها،تشريح تقويم ايراني،آداب ماههاي مناسبتي از جمله رمضان و ماه محرم و صفر جز بخش‌هاي نمايش داده شده براي ديگر كشورها در اين سيستم است.
وي ادامه داد:ما بايد سعي كنيم همه تواناييهاي ملت ايران را كه به بخشي از آن اشاره كردم را به صورت فيلم و پويانمايي و عكس در اين سيستم به نمايش جهاني بگذرايم.
معاونت رسانه‌هاي مجازي با اشاره به نتايج راه‌اندازي اين سيستم،اظهار داشت:آشنايي مردم دنيا با دين اسلام و كشور ايران،خودباوري و ايجاد روحيه استقلال طلبي در مردم ديگر كشورها مي‌تواند از نتايج مثبت اين سيستم باشد.
وي با اشاره به گسترش برنامه‌هاي بيداري اسلامي در اين سيستم مجازي ابراز داشت:نقش بيداري اسلامي در جهان غرب،‌نقش زنان در شكل گيري انقلاب اسلامي و خاطرات انقلابيون و بيان انديشه‌ها و دغدغه‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري از جمله اهداف راه‌اندازي سيستم مجازي است.
سياهكلي در خصوص كليد واژه‌هاي اين سايت گفت:انقلاب ما با وحدت كلمه پيروز شد و حتي يك سيلي به صورت شاه مزدور نزد، مابايد روي كلمات و كليد واژه‌هايمربوط به خيلي از اتفاقات به خوبي كار كرده و آن را روي سايت بگذاريم.
وي ادامه داد: جوانان محقق ما بايد روي كليد واژه"شيطان" به خوبي كار كند تا كشور آمريكا از اين كلمه عذاب بيشتري كشد.
سياهكلي اظهار داشت:تمامي سعي ما در راه‌اندازي اين سيستم،ايجاد فضاي مناسب براي كاربران و توليد انبوه  است.
معاونت رسانه‌هاي مجازي با اشاره به سرعت انتقال اطلاعات با اين سيستم افزود: سرعت انتقال اطلاعات، ميزان ذخيره‌سازي، كاهش هزينه‌ها، همگي جزء محسنات سيستم مجازي است.
وي تصريح كرد:از ويژگي‌هاي فضاي مجازي،نبود حذف و پاك شدن حتي يك كلمه از محتويات اين سيستم است و با اين شرايط هيچگاه حافظه تاريخي مردم جهان از داده‌هاي كشور ايران پاك نمي‌شود.
سياهكلي خاطرنشان كرد:سازمان صدا و سيما با ايجاد معاونت سيستم مجازي و دو سايت مهرنما و باشگاه ايرانيان از تمامي علاقمندان براي حضور در اين جشنواره دعوت به عمل مي‌آورد.
گفتني است؛جشنواره رسانه‌هاي مجازي  از امروز 2 تير ماه آغاز به كار كرده و مخاطبان فرصت دارند آثار خود را تا 15 مهرماه به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.
شايان ذكر است؛ 10 آبان 1391 اختتاميه جشنواره سيستم مجازي است./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار