بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی سالمندان و خردسالان بیشترین درصد تلفات عابران پیاده را تشکیل می دهند؛ کسانی که در تردد شهری نیاز به مراقبت بیشتری از سوی رانندگان دارند.

به گزارش گروه  علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني، خردسالان به دلیل اینکه درک درستی از میزان سرعت وسایل نقلیه ندارند به محض رسیدن به خیابان و بی توجه به خودروهای در حال تردد به میان خیابان می دوند و در سالمندان هم به دلیل کاهش قوای جسمی و ناتوانی در حرکت و نداشتن سرعت عمل لازم، تصادفات بیشتری رخ می دهد.
 
البته عدم توجه به خط کشی های عابر پیاده هم از سوی عابرین و هم رانندگان و عدم استفاده از پل های عابر پیاده نیز در وقوع تصادف برای عابرین، دلیل شایع دیگری است.
 
تنها در سه ماهه نخست امسال از بین یکهزار و 103 نفر عابر پیاده ای که در تصادفات رانندگی جان باخته اند، 68.8 درصد تلفات عابرین پیاده سالمندان و خردسالان بوده اند، یعنی 52.1 درصد عابرین سالمند و 16.7 درصد خردسالان.  
 
این درصدها در سایر رده های سنی هم دیده می شود، عابران پیاده 40 تا 49 سال 9.1 درصد، 30 تا 39 سال 8.3 درصد، 18 تا 24 سال 5.8 درصد، رده های سنی بعدی پس از سالمندان و خردسالان هستند.
 
يادآور مي شود تعداد عابران فوت شده در حوادث رانندگي سه ماهه نخست سال گذشته يكهزار و 144 نفر بود كه با 3.6 درصد كاهش به يكهزار و 103 نفر در سه ماهه امسال رسيد.
 
تغییر ترکیب جمعیتی و حرکت به سوی سالمندی مسئله مهم پیش روی جامعه ماست، به طوری که به گفته کارشناسان تا 20 سال آینده، حدود یک سوم جامعه ایران به دوره سالمندی می رسند و مناسب سازی معابر برای تسهیل در رفت و آمد سالمندان و از ضروریات برنامه ریزی مدیریت شهری در همه شهرهای کشورمان خواهد بود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار