افراد مراجعه کننده برای اهدای خون باید کارت شناسایی داشته باشند. این افراد در گروه سنی 17 تا 65 سال قرار می گیرند.

دکتر سالک مقدم معاون فنی اداره کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد واجد شرایط اهدای خون باید 17 سال تمام داشته باشند و به شرط داشتن سابقه اهدای خون می تواند تا سن 65 سالگی خون خود را اهدا کنند.
 
وی تصریح کرد: افراد در زمان مراجعه باید کارت شناسایی داشته باشند تا از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل باشند.
 
سرما خوردگی، بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی، ریوی حجامت لفظی یکسال اخیر، سابقه معرف داروی خاص و بطور کل باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی در سلامت کامل به سر ببرد.
 
سالک مقدم در خصوص میانگین سنی افرادی که به پایگاه انتقال خون مراجعه می کنند گفت: میانگین سنی افراد بین 25 تا 35 سال است و افراد جوان بیشترین مراجعه کنندگان به سازمان برای اهدای خون هستند.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: افرادی که بطور مستمر خون اهدا می کنند باید یکسری شرایط را رعایت کنند و از مسائلی که مانع اهدای خون هستند و مشکلاتی برای اهدای خون ایجاد می کند خود را جدا کند.
 
* تستهای قبل از اهدای خون سلامت خون ها را تضمین می کند.
 
سالک مقدم در این خصوص گفت: تمام پایگاه های کشور از نرم افزارهایی استفاده می کنند که سوابق افرادی که قبلا خون اهدا کرده اند را نشان می دهد
فرد باید کارت شناسایی داشته باشد و این سوابق پس از مشاوره پزشکان در شبکه ثبت می شود وی افزود: پس از مشاوره پزشکان تستهای بر روی افرادی که متقاضی اهدای خون هستند انجام می گیرد که از مهمترین تستهای عفونی و ویروسی است که امکان انتقال دارد بنابراین باید با بهترین کیفیت این کار را انجام دهیم تا برای گیرندگان خون و فرآورده های خونی مشکلی بوجود نیاید./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.