طرح رمز برای ایجاد امنیت در تبادل اطلاعات در فضای مجازی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ محمدمهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که صبح امروز در سالن کنفرانس وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: در جلسه شورای عالی عتف که دیشب با حضور وزیر علوم، وزیر ارتباطات و روسای دانشگاه های تهران برگزار شد 3 موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی سیاست و اولویت های شورای عالی عتف در حوزه پژوهش  و فناوری که در جلسه قبل آئین نامه آن تصویب شده بود سیاست ها و اولویت ها در دبیرخانه  کار شد و با نگاه به مزیت ها و نیازها و توان مندی های اولویت ها استخراج شد که چند توصیه از جمله فشرده سازی تعداد اولویت ها ، تعیین تضمین های لازم برای سیاست گذاری مصوب و همچنین ابلاغ این امر مورد بررسی قرار گرفت.

* درخواست استانداری یزد برای ایجاد منطقه ویژه فناوری مورد بررسی قرار گرفت

مهدی نژاد نوری در ادامه گفت: بحث درخواست استانداری یزد برای ایجاد منطقه ویژه علوم و فناوری یزد که با توجه به سفر هیئت دولت آئین نامه نهایی آن در سال 89 تصویب شده بود به وزارت علوم ابلاغ و به شورای عالی متخلّف واگذار شده بود.

وی افزود: در نهایت انجام طرح مطالعات امکان سنجی و طراحی مفهومی این منطقه در جلسه دیشب تصویب شد.

وی تصریح کرد: همچنین جلسه دیشب طرح مشترکی بین وزارت ارتباطات ، وزارت علوم، وزارت دفاع، وزارت صنعت و معدن و تجارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک مرکزی مطرح شد.

مهدی نژاد خاطر نشان کرد: طرح بزرگ علم و فناوری رمز در جلسه دیشب مطرح شد که این طرح برای ایجاد امنیت تبادل اطلاعات در فضای مجازی کلیدی است و باید دانش آن بومی شود که اگر اندازه آن طوری باشد به عنوان یکی از طرح های کلان ملی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تا 1 ماه آینده و در جلسه بعدی کمیسیون دائمی عتف این طرح به طور کامل جزئیات آن مشخص می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار