رئيس كل جديد سازمان خصوصي سازي در مراسم معارفه خود با اشاره به سند چشم انداز بعنوان يك برنامه بلند مدت، نقش و جايگاه اقتصاد ايران در سال 1404 در منطقه را تبيين كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخبار اقتصاد و دارايي (شادا)، محمدرحيم احمدوند در اين مراسم با بيان اين مطلب اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357، استكبار فشارهاي مختلفي را به كشور وارد كرد ولي با مديريت و رهبري حضرت امام خميني(ر ه) توانستيم سالهاي سخت جنگ را پشت سر بگذاريم.

وي تاكيد كرد: دشمن تمام توان خود را در حوزه اقتصاد بكار گرفته و اميد دارد در اين جبهه پيروز شود.

رئيس سازمان خصوصي سازي با اشاره به ضعف هاي اقتصاد دولتي تصريح كرد: ارزيابي ها نشان داد اگر ماشين اقتصادي كشور با همين سرعت و قدرت پيش برود، به مقصد و هدف نخواهيم رسيد و نيازمند اصلاح قوانين هستيم.

احمدوند افزود: با درايت مقام معظم رهبري محدوديت ها گشوده و فضا و بستر آماده شد تا ماشين اقتصادي دولت علاوه بر توان دولت، از منابع بخش خصوصي و مردمي نيز استفاده كند كه از آن به عنوان انقلاب اقتصادي ياد مي شود.

وي تصريح كرد: در كنار اين اقدام، طرح تحول اقتصادي با هدف تكميل اين فرآيند و فراهم ساختن فضا براي ورود بخش خصوصي اجرا شد.

احمدوند بر لزوم فعال ساختن بخش پولي- مالي و نظام مالياتي براي كمك به اجراي بهتر خصوصي سازي تأكيدكرد.

وي با اشاره به كمك مردم در اجراي مطلوب و موفق هدفمندسازي يارانه ها ابراز اميدواري كرد: در برنامه هاي بعدي، نبايد خودمان را با كشورهاي منطقه مقايسه كنيم بلكه بايد با كشورهاي توسعه يافته دنيا مقايسه نماييم.

احمدوند در پايان گفت: با مطالعه تجربه 80 كشور دنيا در زمينه خصوصي سازي مي توان به اهميت نقش و جايگاه سازمان خصوصي سازي پي برد.

در ادامه اين مراسم، پيمان نوري بروجردي، رئيس پيشين سازمان خصوصي سازي طي سخناني بر لزوم جلب رضايت خداوند و توكل به او در انجام امور تأكيد كرد.

وي همچنين در بيان ويژگي هاي رئيس جديد سازمان خصوصي سازي خاطر نشان كرد: وي با مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان خصوصي سازي آشناست و داراي وسعت نظر مي باشد.

نوري بروجردي مهمترين ويژگي سازمان خصوصي سازي را صحت عمل عنوان كرد.

در ادامه اين مراسم، خزانه دار كل كشور نيز در سخنان خود گفت: مسئوليتي كه در اين مجموعه بر عهده مي گيريم يك سنگر خدمت است.

وي عملكرد سازمان خصوصي سازي را از منظر تأمين مالي و خزانه داري بسيار خوب ارزيابي نمود و ابراز اميدواري كرد در سال جاري نيز شاهد عملكرد خوبي از اين سازمان باشيم.

لازم به ذكر است احمدوند پيش از اين رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان اصفهان بود. همچنين در پي انتصاب احمدوند به رياست سازمان خصوصي سازي، پيمان نوري بروجردي با حكم وزير اقتصاد به سمت مشاور وي تعيين شد./س
برچسب ها: جایگاه ، اقتصاد ، سند ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار