سفیر ایران خبر داد

آزادی 8 نفر از صیادان زندانی ایرانی در قطر

8 نفر از صیادان ایرانی از مناطق حاشیه خلیج فارس که به علت ورود و صید غیرمجاز در آب‌های قطر بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، عبدالله سهرابی سفیر ایران در قطر در این ارتباط اعلام کرد: با پیگیری‌ها و استمرار ملاقات‌ها با مقامات امنیتی و قضایی کشور قطر، 8 نفر از صیادان ایرانی که از اهالی شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان به دلیل ورود و صید غیرمجاز در تاریخ 25 اردیبهشت سالجاری در آب‌های قطر دستگیر و زندانی شده بودند، پس از رسیدگی به پرونده حقوقی که در مراجع قضایی دنبال شد، آزاد شده و به میهن اسلامی بازگشتند.

سفیر کشورمان اضافه کرد: این 8 نفر روز چهارشنبه مورخ 91/5/11 با یک فروند لنج ماهیگیری دوحه را به مقصد بندر لنگه ترک کردند.

سهرابی ادامه داد: با مساعدت مقامات قضایی و امنیتی دولت قطر و تلاش‌های بخش کنسولی سفارت از ابتدای سال جاری 25 نفر از ایرانیان زندانی در قطر آزاد شده و به کشور و آغوش خانواده‌ها بازگشتند.

وی در پایان ضمن تشکر از مقامات استانی، انتظامی و امنیتی استان‌های حاشیه جنوب خلیج فارس درخواست کرد تا تدابیر لازم جهت حفظ و مراقبت از جان و اموال ایرانیان عزیز و اتخاذ شرایط ویژه برای صیادان عزیز را به عمل آورند.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار