همایون اسعدیان معتقد است برگزاری جشنواره فیلم مقاومت بهترین حمایت و پاسداشت این سینما محسوب می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس؛ وی در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: به دلایل متعدد مدت هاست که ژانر دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده است که واقعیت که این سینما نیاز به امکانات و طرح های ویژه برای بازسازی دارد.

وی ادامه داد: در دو دهه گذشته کمتر می بینیم که به مسائل بعد از جنگ پرداخته شود در حالی که علاقه مندی برای تولید در این ژانر بیشتر شده وشاید دیگر نمی توانیم درک درستی از آن دوران را به تصویر بکشیم که این گونه سینمای دفاع مقدس مهجور مانده است.

به گفته وی، سینماگران، مسئولین و مدیران فرهنگی به عقیده من نبض اتفاق را گم کرده اند وقتی از جنگ جهانی در 70 سال گذشته همچنان، فیلم می سازند که اکثرا هم فیلم های مطلوب و استانداردی هستند پی می بیریم که فیلم سازان دنیا شاه کلید تولید را در این ژانر پیدا کرده اند ومی دانند که چه می خواهند بسازند.

اسعدیان با بیان اینکه شاید دید مسئولین ما که فقط از یک دریچه به دفاع مقدس نگاه می کنند ضربه بزرگی به سینما وارد کرده است خاطر نشان ساخت: مخاطب دهه60 را با مخاطب امروز سینما باید ازهم تفکیک کنیم.

وی اضافه کرد: نباید با یک سونگری ها وتکرار تجربه های منقضی شده به بدنه سینما لطمه بزنیم در حالی که باید به نقطه ای برسیم که به آن نیاز داریم ودر نسل امروز نیاز به دفاع و ایثار را جستجو کنیم وپاسخگوی نیازهای حال حاضر مخاطب سینما باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی"بوسیدن روی ماه" با اشاره به گذشته سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: فیلم های دهه اول سینمای دفاع مقدس تبلیغ جنگ وتاسیس این سینما را نشان می دهد و امروز فیلم ها باید رنگ وبوی تاثیرگذاری را به تصویر بکشند و ایثار و ازخودگذشتگی  به بهترین شکل با نگاه نو یادآوری و برای نسل امروز جاودانه نگه دارند.

وی معتقد است فیلم های سینمای دفاع مقدس و فیلم سازانش باید به دنبال سوژه های ناب و بکر جنگ و انقلاب بگردند و همین ایده های نو و خلاقانه مستندهای شهدای ترور قابلیت های دراماتیک و سینمایی خوبی دارد که با تحقیق می توانیم به تولید آثار فاخر برسیم.

اسعدیان گفت: با تولیدات کم سینما بضاعت جشنواره مقاومت هم کم خواهد شد چرا که جشنواره وابسته به تولیدات سینماگران در این ژانر است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس بهترین حمایت و پاسداشت این ژانر سینمایی محسوب می شود.

شایان ذکر است دوازدهمین  جشنواره بین المللی فیلم مقاومت،  توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار