باید بدانیم که همه چربی ها و روغن ها دو برابر پروتئین ها و مواد نشاسته ای یا کربوهیدرات ها در بدن ما کالری تولید می‌کنند. یعنی یک گرم گوشت یا یک گرم برنج 4 کالری ولی یک گرم روغن یا هر نوع چربی 9 کالری ایجاد می‌ کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک تمام مواد غذایی چرب که ما چربی آن ها را نمی‌ بینیم مثل گردو، پسته، گوشت، بیسکوییت ها، انواع شیرینی ها، کراکرها، ماست و شیر و پنیر خصوصا پرچرب ها، به اندازه ی چربی ای که دارند کالری بیشتری ایجاد می ‌کنند و اگر بی رویه مصرف شوند چاق می‌کنند.

متاسفانه روغن های مخصوص سرخ کردن هم چربی اشباع دارند و هم ایزومر ترانس ولی مقدار آن ها کمتر از روغن جامد قبلی است؛ برای همین درخواست دیگر ما از مسئولین این است که میزان آن ها روی قوطی یا ظرف روغن درج شود و ضمنا بهتر است مردم همیشه مقدار کمی از این روغن را به کار ببرند و بعد اگر خواستند خورش یا غذای شان چرب تر باشد(که امیدواریم نخواهند) می توانند کمی روغن مایع در حین پخت به غذا اضافه کنند.

غذاهای سنتی ما ایرانی ها اغلب یک بخش سرخ کردنی دارد که بهتر است تفت دادن با روغن کمتر را جایگزین سرخ کردن کنیم و برای این کار از روغن مایع مخصوص سرخ کردن که تحمل حرارت بالا را دارد، استفاده کنیم و هیچ وقت روغن های مایع معمولی را برای سرخ کردن استفاده نکنیم چون روغن های مایع اکثرا در حرارت بالا می سوزند و مواد سرطان زا در آن ها تولید می‌ شود.

بهترین و بدترین روغن های خوراکی

است) میزان اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن

میزان چربی های غیر اشباع نسبت به چربی های اشباع در روغن (یعنی اینکه چقدر برای قلب مفید
تأثیر روغن بر کلسترول خون (یعنی آیا کلسترول خون را افزایش می دهد یا کاهش، مخصوصا در افراد دچار چربی خون بالا)

سایر فواید روغن

مزه آن
وجود بقایای آفت کش ها در روغن در طی فرآیند آن
تاثیر گذاری روش های فرآیند روی ارزش تغذیه ای روغن
بهترین روغن ها، روغن بذر کتان،روغن کانولا، روغن سویا، روغن زیتون و روغن تخم کدو حلوایی است./س

برچسب ها: روغن ، کالری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.