ارتباط ارگانیک پایدار میان بازیگران در هر صنعتی، نه فقط سبب تخصیص بهینه منابع می شود، بلکه بازیگران اصلی آن صنعت را قادر می سازد تا به عنوان یک کلیت به هم پیوسته، پیام های معناداری را به محیط اقتصادی ملی و بین المللی مخابره کنند..

 
ارتباط ارگانیک پایدار میان بازیگران در هر صنعتی، نه فقط سبب تخصیص بهینه منابع می شود، بلکه بازیگران اصلی آن صنعت را قادر می سازد تا به عنوان یک کلیت به هم پیوسته، پیام های معناداری را به محیط اقتصادی ملی و بین المللی مخابره کنند و به واسطه تعامل موفق با نیروهای موثر در محیط اقتصادی، به شکوفایی برسند.

صنعت پلاستیک در ایران، از یک سو متاثر از رشد و شکوفایی صنایع پتروشیمی کشور در حلقه های بالادستی بوده و امکان تامین بخش بسیار بزرگی از مواد اولیه مورد نیاز در داخل کشور را دارد و از سوی دیگر برای بهره مندی از پتانسیل های موجود و بهره برداری اثربخش از این مزیت ها باید آزمون های بسیار دشواری را پشت سر بگذارد.  
 
فراز و نشیب های بازار مواد اولیه و سایر نهادهای مورد نیاز تولید به دنبال اجرایی شدن طرح هدفمندسازی یارانه ها، ظهور رقبای قدرتمند جهانی و منطق های که تولیدات ملی را در حوزه کیفیت و قیمت به چالش می گیرند، دشواری های ناشی از بحران جهانی اقتصاد و شرایط خاص نظام اقتصادی کشور در پی اعمال تحریم تنها بخشی از دشواری های پیش روی صنعت پلاستیک ایران را تشکیل می‌دهد.  
 
در این شرایط پیمودن راه نه چندان سهل بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در صنعت پلاستیک در گرو ارتباط عمیق و ارگانیک اجزا و ارکان این جامعه با یکدیگر است.ایجاد چنین ارتباطی نیازمند رشد تکاملی زیرساخت های مورد نیاز در جامعه فعالان صنعت است تا تقسیم کار و منابع هوشمندانه و اثربخش و همچنین حفظ یکپارچگی کارکردی تضمین شود.  
 
علاوه بر آن برای فائق آمدن بر موانعی که محدودیت منابع و تزاحم و تقاطع منافع بر سر راه این توسعه ایجاد می کند رویکردهای نوآورانه در اجرا و مدیریت فرآیندهای فنی، عملیاتی و تجاری صنعت ضروری است.  
 
نمایشگاه ایران پلاست هشتم، با نگاه به همین ملاحظات راهبردی، شعار خود را توسعه همکاری و نمایش نوآوری انتخاب کرده است و امیدواریم آحاد فعالان صنعت با مشارکت و همدلی خود و نهادهای صنفی مرتبط، نمایشگاه ایران پلاست را از سطح یک رویداد به مقام یک نهاد اجتماعی در حوزه صنعت پلاستیک و مجموعه ها وابسته برکشند تا تقویت سرمایه های اجتماعی، پشتوانه پیمودن مسیر تعالی در صنعت پلاستیک کشور شود./ر
 
شمس الله جشنی – مدیر هشتمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار