رییس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: همزمان با هفته دولت 11 پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان در بخش های آب و خاک، امور دام، باغبانی، ترویج و عشایری افتتاح و به بهره برداری رسید.

"حمیدرضا خلیلی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح 11 پروژه در بخش جهاد کشاورزی می باشیم که به صورت نمادین دو پروژه مجتمع دامداری گندک و شرکت تعاونی بوقلمون رنگارنگ به دست نماینده عالی دولت در شهرستان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این 11 پروژه زمینه اشتغال 791 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم نموده است، خاطرنشان کرد: این پروژه ها شامل مجتمع دامداری گندک، طرح آبیاری بارانی، لوله گذاری چاه شماره چهار روستای زان، لوله گذاری گلدریک، شرکت تعاونی بوقلمون رنگارنگ، تامین آب عشایر وزان، شرکت سهیل جوجه(مرغداری گوشتی)، پرورش قارچ چتر سفید، مرکز رشد کارآفرینی بانوان روستایی، تعاونی گل و گیاه(کشت دیم گل محمدی) و احداث پل ورآرو می باشد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به پروژه مجتمع پرورش بوقلمون شرکت تعاونی بوقلمون رنگارنگ، بیان داشت: این مجتمع در منطقه گندک به ظرفیت دو هزار قطعه در بخش واحد دام با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیون ریال از محل آورده مجری افتتاح گردید.

این مقام مسئول با بیان اینکه در آینده نزدیک مجتمع جوجه ریزی خود را آغاز خواهد کرد، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه 25 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

خلیلی با اشاره به مزیت های این طرح، خاطرنشان کرد: عمده سرمایه گذاران طرح خود را از فضا سازی آغاز می کنند که در مرحله پرورش با مشکل مواجه می شوند ولی این شرکت با آغاز احداث سالن های پرورش و اجرای محوطه ابتدا با هدف رسیدن به تولیدی مطلوب به صحنه آمدند بعد نسبت به محوطه سازی نیز اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی پروژه نیز اذعان داشت: این واحد تولیدی در منطقه ایی واقع شده است که بعضا به فعالیت های دیگری اختصاص می یابد ولی با توجه به اهمیت این واحد، در راستای شعار سال به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزایش اینگونه سرمایه گذاری ها و حمایت از تولیدات داخلی می تواند در پویایی و پایداری تولید در کشور و ایجاد زمینه های اشتغال پایدار موثر باشد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از مسئولان نهاد های خدماتی خواست تا حمایت های لازم در زمینه های تامین نیازهای زیربنایی چون گاز، برق و آب به این واحد های تولیدی صورت گیرد.

وی به عمده فعالیت های واحد دام و طیور اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های این واحد در جهاد کشاورزی، افزایش تولید گوشت سفید، گوشت مرغ و دیگر محصولات دامی می باشد که در راستای هرچه بهتر اجرای شدن این مهم نیازمند حمایت مسئولان شهرستانی و استانی می باشیم.

خلیلی در ادامه با اشاره به پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در شهرستان دماوند بیان داشت: در این راستا یکصد واحد تولیدی در شهرستان گازسوز شد که این آمار در سطح استان تهران بی نظیر بوده است و خود نقش قابل توجهی را در توسعه تولیدات شهرستان و رونق بخش اقتصادی خواهد داشت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
هایده کرمی زنده دل
۰۱:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
برادر گرامی اقای خلیلی با سلام اینجانب بازنشسته اموزش وپرورش هستم وعلاقمند به پرورش بوقلمون ازچه طریق می توانم از مساعدت شما بهره مند شوم لطفا مرا راهنمایی بفرمایید باتشکر