استان زنجان در كاهش تلفات انسانی تصادفات جزء پنج استان برتر كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به كاهش 15 درصدی تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاده ای این استان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال گفت:براساس آمارهای موجود میزان كشته های ناشی از تصادفات جاده ای استان زنجان، پارسال نسبت به سال قبل از آن 10 درصد و سال 89 در مقایسه با سال 88 بیش از چهار درصد كاهش دارد.

رشتیانی افزود: چهار ماهه نخست امسال 17 نفر بر اثر تصادفات در محورهای مختلف استان زنجان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در 40 درصد تصادفاتی كه در سطح استان رخ داده خودروها واژگون شده اند،تصریح كرد: خستگی و خواب آلودگی رانندگان خودروها، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه از عمده دلایل تصادفات جاده ای استان زنجان می باشد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به حادثه خیز بودن جاده ترانزیت زنجان–تبریز اظهار کرد: علیرغم تلاشهای اداره راه و شهرسازی متأسفانه برخی نواقصات در این محور مشاهده می شود به طوری كه 18 درصد تصادفات استان در این محور اتفاق می افتد.

رشتیانی احداث جاده ترانزیت زنجان- تبریز و دو بانده كردن این محوررا از مصوبات سفر ریاست جمهوری به زنجان ذكر كرد و گفت: این جاده به دلیل واقع شدن در محور مواصلاتی استانهای غربی و جنوب غربی كشور همواره حادثه خیز است.

وی ادامه داد : علیرغم كاهش چهار درصدی میزان كشته شدگان ناشی از تصادفات در جاده ترانزیت زنجان – تبریز میزان تصادفات در این محور بالاست و این امر توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه را می طلبد.

این مقام مسئول كاهش میزان تلفات انسانی در تصادفات استان زنجان را ناشی از فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف مردم و هم چنین همكاری مطلوب مردم با پلیس دانست.

رئیس پلیس راه استان زنجان بر استفاده رانندگان و سرنشینان خودروها از كمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان خودروها تأكید كرد و گفت: رانندگان باید در حالت خستگی و خواب آلودگی از رانندگی در جاده ها به جد پرهیز كنند تا كم توجهی و بی دقتی آنها به مسایل ایمنی منجر به سانحه ای نشود.

رشتیانی با بیان اینكه میزان تصادفات موتورسواران در استان زنجان بالاست، بر استفاده راكبین موتور سوار از كلاه ایمنی تأكید و اظهار كرد: در صورت مشاهده عدم رعایت موارد ایمنی توسط موتورسواران با آنها برخورد جدی خواهد شد./س

برچسب ها: رتبه ، برتر ، تلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.