براساس برنامه ریزی ها و هدفگذاری های صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه سالانه باید 10 درصد از تلفات جاده در كشور كاهش یابد و تا پایان این برنامه به 50 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان عضو شورای عالی اداری كشوربرلزوم سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای كاهش تصادفات و تلفات جانی در كشور تاكید كرد وگفت:امروز تصادفات و تلفات ناشی از آن به یكی از دغدغه های عمومی تبدیل شده است.

رئوفی نژاد به كاهش آمار تلفات جاده ای طی سالهای اخیر اشاره کردوافزود: فرهنگ سازی برای لزوم رعایت قوانین و مقررات كاهش تصادفات و در پی آن تلفات انسانی را در بر خواهد داشت.

وی بر لزوم فرهنگ سازی برای كاهش تصادفات در كشور تاكید كرد ویادآورشد: بدون فرهنگ سازی در زمینه لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هر نوع هزینه كردی راه به جایی نخواهد برد و برنامه ریزی ها نافرجام خواهد بود.

استاندارزنجان بر لزوم بهینه سازی جاده ها تاكید و تصریح کرد: در كنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید وضعیت جاده ها به سمت استاندارد سازی پیش برود.

رئوفی نژاد با بیان اینكه امروز 80 درصد محورهای مواصلاتی كشور به سوی بزرگراه شدن پیش می رود، یادآورشد: باید ایمنی راه ها و استفاده از تجهیزات مناسب برای ایمن سازی آنها در دستور كار تمامی مسئولان و متولیان بخش راه و ترابری كشور قرار گیرد./س

برچسب ها: کاهش ، تلفات ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.