وزير امور خارجه کشورمان از محمد کامل عمرو وزير امور خارجه مصر براي مديريت خوب اين کشور بر جنبش عدم تعهد در سه سال گذشته تشکر کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي اکبر صالحي در آغاز نشست وزاري امور خارجه جنبش عدم تعهد با تشکر از حضور قائم مقام وزير امور خارجه  مصر و نيز همدردي وي با زلزله زدگان کشورمان گفت: طبق اطلاع، وزير امور خارجه مصر هم اکنون در چين و در راه ايران است و ما مشتاقانه آماده ورود وي هستيم.

وي افزود: قبل از هر چيز به همه شما خوش‌آمد مي گويم و اميدوارم اقامت راحت و دلپذيري در ايران داشته باشيد.

صالحي در ادامه از مقامات مصر براي کمک اين کشور به ايران در کارهاي مقدماتي اجلاس شانزدهم تشکر کرد و گفت: مناسب است در اين جا به همکاران جديد و وزراي خارجه‌اي که نخستين بار در اجلاس شرکت مي کنند خوش آمد بگويم و مطمئنم کمک‌هاي آنها و کاري که انجام مي‌دهند موجب غناي بيشتر نتايج اين نشست خواهد بود.

وزير امور خارجه کشورمان افزود: اميدواريم بتوانيم بر اساس دستور جلسه، کارمان را انجام دهيم با اين ديدگاه که بتوانيم در زمان تعيين شده کار را خاتمه دهيم.

صالحي گفت: با پيش فرض اين که همه شما مايليد به جاهاي بسيار زيباي تهران سر بزنيد روي همکاري شما براي مديريت زمان حساب مي کنيم.

وي ادامه داد: آيتم دوم تصويب دستور کار است که با توجه به اسنادي که به شما داده شده است در مقابل خودمان دستور کار پيشنهادي را داريم که از طرف دفتر همکاري و هماهنگي‌ها و دفتر نم در سند نم 2012ـ‌ MN ـ نقطه يک اگر اظهار نظر و خواسته‌اي در اين زمينه نيست آن را تصويب شده اعلام کنم که اين آيتم تصويب شد.

صالحي گفت: در خصوص آيتم 3 نيز گزارش رئيس نشست مقدماتي کارشناسان ارشد را داريم.
وي پس از نظرخواهي در خصوص اين آيتم و تصويب شدن آن گفت: در اينجا مايلم از آقاي آخوندزاده که رياست نشست کارشناسان ارشد را به عهده داشت و نيز رؤساي کميته هاي کارشناسي سياسي ، اقتصادي و اجتماعي تشکر کنم.

صالحي افزود: همچنين از نمايندگان همه اعضاي نم براي کاري که در دو روز گذشته انجام داده‌اند تشکر مي‌کنم و براي کار موفقيت‌آميزي که  در چارچوب دستور کار انجام دادند، تبريک مي‌گويم.

وزير امور خارجه کشورمان گفت: توافق نظر و اجماع زيادي درباره  پيش‌نويس سند نهايي شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها صورت گرفت.

صالحي در ادامه سخنان خود در نشست وزراي امور خارجه جبش عدم تعهد پس از گزارش رئيس جلسه کارشناسان ارشد افزود: از کارشناسان ارشد و رؤساي دو کميته تشکيل شده تشکر مي‌کنم.

وي به آيتم 4،1 درباره جلسات مقدماتي اشاره کرد و گفت: اين آيتم مربوط به دستور کار پيشنهادي است که به شما ارائه شده است و اگر نظر خاصي نيست اين دستور کار را تصويب شده اعلام کنم که اين آيتم مورد توافق قرار گرفت.

وزير امور خارجه کشورمان به آيتم 4،2 اشاره کرد و افزود: اين آيتم درباره انتخاب اعضاي دفتر است که در سند 2012 آمده و کامل است و اعضاي دفتر هماهنگي کاملا مشخص شده است.

صالحي به آيتم 4،3 درباره سازماندهي کار اشاره کرد و گفت: اين سند در حال نهايي شدن است و بعدا در اختيار حاضران قرار مي گيرد.

وي به آيتم 4،4 درباره تصويب عضويت اعضاي جديد اشاره کرد و افزود: دو کشور جمهوري آذربايجان و في جي به جنبش پيوستند.

وزير امور خارجه کشورمان به آيتم 4،5 درباره تاييد و تصويب پيش نويس سند نهايي اشاره کرد و گفت: آيا درباره اين پيش‌نويس که آقاي آخوندزاده گزارش آن را ارائه کرد اظهار نظري هست که اظهار نظري نبود.

صالحي ادامه داد: پيش‌نويس نهايي در سند2012،1 آمده است که اين سند در اجلاس شانزدهم منتشر خواهد شد.

وي گفت: دفتر هماهنگي تحت رياست سفير مصر پيش‌نويس دومي را تهيه کرده است و در دو روز گذشته کارشناسان وقت زيادي  صرف اين سند کرده‌اند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار