رییس شبکه انجمن هاي صنعت و معدن گفت: برگزاری اجلاس سران غیر متعهد و ریاست 3 ساله ایران بر آن، فرصتی مناسب برای توسعه مبادلات تجاری است که فعالان بخش خصوصی باید از آن بهره مناسب ببرند.

بیژن پناهی زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: میزبانی این اجلاس بهترین فرصت برای معرفی پتانسیل های بالای کشور در بخش های مختلف صنعتی و معدنی و در نهایت جذب سرمایه های خارجی است.

وی ادامه داد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود و 5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد متعلق به ایران است.

پناهی زاده تصریح کرد: این مزیت ها و ثروت خدادادی ایران زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به وجود آورده که بخش خصوصی باید با گسترش روابط با فعالان اقتصادی این کشورها از فرصت جذب سرمایه به خوبی بهره ببرد.

وی افزود: به همین منظور باید طی 3 سال ریاست ایران بر این اجلاس، تشکل های بخش خصوصی کشورهای عضو نشست های متعددی  برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود داشته باشند.

رییس شبکه اجمن هاي صنعت و معدن خاطرنشان کرد: باهمکاری مناسب بخش خصوصی و دولت، کشور ما می تواند طی این دوره ریاست، تحول عظیمی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی کشورهای غیر متعهد ایجاد کند.

برچسب ها: عدم تعهد ، ایران ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار