مدیرعامل مجتمع پرورش شترمرغ اصیل زرندیه گفت: صنعت پرورش شترمرغ در این مركز نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسوولان است.

عمرانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 500 هكتار احداث شده و یكی از بزرگترین مراكز پرورش این پرنده در كشور محسوب می‌شود.

وی بیان كرد: این مجتمع دارای 97 واحد پرورش شترمرغ است كه هم اكنون حدود 30 واحد آن توسط سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی فعال شده اما مابقی برای ساخت اقدام خاصی انجام نداده اند.

عمرانی ادامه داد: در صورت بهره برداری كامل، این مجتمع ظرفیت پرورش 30 هزار قطعه شترمرغ و تولید سالانه حدود 900 تن گوشت و سایر فرآورده های این پرنده را دارد.

وی كمبود آب را یكی از مهمترین مشكلات كنونی این مجتمع عنوان كرد و گفت: آب تخصیص یافته به این مركز هم اكنون دو لیتر در ثانیه است این در حالی است كه این مجتمع حداقل نیازمند 14 لیتر آب در ثانیه است.

وی بیان داشت: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها و اینكه صنعت پرورش شتر مرغ در زیر چتر بسته حمایتی دولت قرار ندارد، فعالان این صنعت با مشكلاتی مواجه شده اند و رغبت به سرمایه گذاری در این بخش كاهش داشته است.

مدیرعامل مجتمع پرورش شترمرغ اصیل زرندیه ادامه داد: همچنین بیشتر اعضای این مجتمع تخصص لازم در این صنعت ندارند و این امر كاهش رونق فعالیت در این مجتمع را در پی داشته است.

شهرستان زرندیه با دارا بودن بزرگترین مركز پرورش شترمرغ كشور هم اكنون حدود 80 درصد گوشت شترمرغ استان مركزی را تولید می‌كند.

شهرستان زرندیه به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب و نزدیكی به بازار مصرف پایتخت مستعد پرورش شترمرغ است./س

برچسب ها: شترمرغ ، زرندیه ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.