مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی گفت: امسال ایستگاه مطالعاتی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ابراهیم شمشیری در نشست خبری که در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مرحله آزمایشی ایستگاه مطالعاتی تا پایان سال جاری در 150 ایستگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها به صورت آزمایشی، تصریح کرد: در صورت موفقیت این طرح در تمام شهرهای استان اجرایی می‌شود.

شمشیری با بیان اینکه در این ایستگاه‌ها کتاب‌ها به صورت امانت واگذار می‌شود و در صورتی که امانت‌گیرندگان خواستار خریدار کتاب بودند هر کتاب یک هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: در قالب این طرح مطالعه را به جامعه هدیه می‌دهیم.

وی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های موجود در کشور، افزود: 2 هزار کتابخانه نهادی، 800 کتابخانه مشارکتی و 20 کتابخانه مستقل در کشور فعالیت دارند.

شمشیری از اجرای طرح کتابخانه سیار در کشور خبر داد و افزود: دستورالعمل اجرای این طرح صادر شده و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

وی ایجاد نرم‌افزار منسجم ارتباط را از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال جاری اعلام کرد و گفت: بر این اساس از اردیبهشت ماه سال جاری تمام کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق این نرم‌افزار بهم متصل شده و امکان امانت‌گیری کتاب از سراسر کشور برای اعضا فراهم می‌شود.

شمشیری اعلام کرد: 630 کتابخانه به این سیستم وصل شده‌اند و 10 میلیون کتاب در این شبکه بارگذاری شده است و 900 هزار عنوان کتاب در این مجموعه وجود دارد./س

برچسب ها: کشور ، ایستگاه ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.