رئيس شوراي اصناف کشور با بيان اينکه نمايشگاه هاي پاييزه در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: نمايشگاه پاييزه مصلاي بزرگ تهران هم از 23 شهريور آغاز مي شود و تا آخر شهريور ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، قاسم نوده فراهاني گفت: 400 مرکز عرضه مستقيم در کشور براي عرضه توليد به مصرف تلاش مي کنند و علاوه بر کالاهاي پر تقاضاي آموزش (دانش آموزان و دانشجويان) محصولات غذايي مانند گوشت قرمز و مرغ ، برنج و شکر عرضه مي شود تا فرصت خوبي براي خانوارها فراهم شود.

فراهاني گفت: عرضه مستقيم از توليد به مصرف با تخفيف 10 تا 20 درصد تخفيف همراه است و بر کيفيت کالاها نيز نظارت جدي و دقيق داريم.

وي از شهروندان خواست: هنگام خريد حتما کالاي مورد نظر را با نمونه هاي معرفي شده انطباق دهند.

اين نمايشگاهها در شهر تهران در 5 نقطه (سازمان گوشت تهرانپارس، فرهنگسراي خاوران، بوستان ولايت، پارک ارم و مصلاي تهران) است که نمايشگاه در چهار مرکز نخست از 15 شهريور آغاز شده است و در مصلاي تهران هم  از 23 تا 31 شهريور برگزار خواهد شد.

وي جلب رضايت مردمي را در اولويت توليدکنندگان دام است و گفت: در باره کالاهايي که توليد داخل دارد، اجازه عرضه مشابه  خارجي داده نمي شود.

ساعت نمايشگاه در تهران از 10 صبح تا 10 شب  است و در مرکز برخي استان ها شايد متناسب با شرايط اقليمي تغيير کند که در همان استان ها اطلاع رساني مي شود.

ايجاد تعادل قيمت ميان عرضه و تقاضا از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاههاست و توليدكنندگان كالا به صورت مستقيم و بدون واسطه محصولات خود را عرضه مي کنند تا ارزان تر به دست مصرف کنندگان برسد.

**توسعه تعاوني هاي توليدي در کشور

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از گسترش تعاوني هاي توليدي در پنج سال اخير خبر داد و گفت: با توجه به عضويت 42 ميليون نفر از شهروندان در تعاوني ها، ايران به عنوان کشوري تعاون محور در جهان مطرح است.

غلامحسين حسيني نيا در مصاحبه بااین راديو گفت: سال 2012 سال بين المللي تعاون است و در ايران هم از هر سه نفر يک نفر عضو تعاوني هستند در حالي که در جهان به يک نفر از هر هفت نفر مي رسد.

وي با اشاره به تشکيل حدود 160 هزار تعاوني در کشور گفت: 84 هزار تعاوني، توليدي هستند و در بخش کشاورزي بيش از 90 درصد توليد فراوري و بازاريابي را تعاوني ها بر عهده دارند و تعاوني هاي مسکن در طرح مهر ساخت بيش از يک ميليون مسکن را برنامه ريزي کرده اند.

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بر ضرورت تفکيک آمارهاي بخش تعاون و بخش خصوصي تأکيد کرد و افزود: با اجراي سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي، جهش خوبي در توسعه بخش تعاون ايجاد شده و بيش از 92 هزار تعاوني در دوره اجراي اين سياست ها تشکيل شده است.

حسيني نيا گفت: حدود 32 هزار ميليارد تومان از واگذاري هاي اصل 44 قانون اساسي در قالب شرکت هاي سهام عدالت بوده که متعلق به مردم است.

وي افزود: براي تقويت فرهنگ تعاوني و کارآفريني براي آموزش و ترويج فرهنگ تعاون گري از مدارس ابتدايي تا دانشگاه برنامه ريزي خواهد شد و با توجه به بحران هاي اقتصادي و مالي غربي، به نظر مي رسد توسعه اقتصاد تعاوني بيشترين همگرايي را با عدالت اقتصادي و اجتماعي دارد.

معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از رسانه هاي گروهي به ويژه رسانه ملي در ترويج فرهنگ تعاون قدرداني کرد./س
برچسب ها: نمایشگاه ، پاییزه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
دیانا
۱۰:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
عالی بود
آخرین اخبار