رییس هیات مدیره تعاونی تولیدكنندگان پسته استان مركزی گفت: برداشت محصول از سطح هفت هزار و 400 هكتار از باغ های باور پسته زرندیه آغاز شد

 بارانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با اشاره به اینكه امسال سال آورد برای باغات پسته زرندیه است، افزود: پیش بینی می شود با توجه به شرایط مساعد در سال جاری، بطور متوسط در هر هكتار دو تن محصول برداشت شود.

وی اظهار داشت: استان مركزی مقام ششم كشور در پرورش باغات پسته را دارا است كه بیش از 70 درصد باغات و محصولات تولیدی پسته آن در شهرستان زرندیه است كه محصول تولیدی در آن 18 پایانه فرآوری و به بازار عرضه می‌شود.

بارانی ارقام كله قوچی، فندقی، اكبری و احمدآقایی را از تولیدات پسته زرندیه ذكر كرد و بیان داشت: هم اكنون پایانه صادراتی پسته این شهرستان در حال احداث است كه با بهره برداری از آن در آینده نزدیك پسته زرندیه به طور مستقیم و با برند این شهرستان صادر خواهد شد.

به گفته وی، پسته تولیدی دشت سلطان احمدلو زرندیه به اتحادیه اروپا، كشورهای حاشیه خلیج فارس و خاور دور صادر می‌شود.

وی با بیان اینكه باغات پسته زرندیه بدون هر گونه آلودگی از لحاظ آفت هستند، اظهار داشت: تاكنون هیچ گونه آفت خاصی برای باغات پسته این شهرستان مشاهده نشده كه علت اصلی آن موقعیت جغرافیایی و منطقه مطلوب است.

بارانی ادامه داد: هم اكنون 200 هكتار از اراضی دشت سلطان احمدلو زرندیه به كاشت پسته ارگانیك و تحت نظارت بازرسی قرار دارد كه توسط بازرسان اتحادیه اروپا مورد ارزیابی كنترل كیفیت قرار می گیرند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.